در نشست مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان با نماینده خرم آباد مطرح شد؛

تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۲:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۶
تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از پیگیری برای اخذ تخصیص به منظور تکمیل پروژه آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ سید امین قاسمی با اشاره به  نشست مشترک با مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص هدف تخصیص اعتبار لازم جهت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک‌ ، اظهارکرد: به‌دنبال نشست مشترکی که با مرتضی محمودوند نماینده مردم شریف خرم آباد در مجلس شورای اسلامی داشتیم، موضوع پروژه آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد مطرح ودر این نشست مقرر شد که اعتبار لازم برای ادامه این پروژه تخصیص داده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به این‌که طی سال گذشته برای پروژه آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک، ۱۲۰۰میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشته‌ایم، اظهار کرد: این اعتبار به‌منظور آزادسازی بخش مهمی از حریم قلعه فلک‌الافلاک و همچنین خرید و تملک مغازه‌های همجوار هزینه شد.

او در خصوص سامان‌دهی این بنای تاریخی، عنوان کرد: امسال نیز به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده در کمیسیون تلفیق بودجه و نیز همکاری شایسته محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی درصدد هستیم که با تخصیص اعتبار لازم برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک، ثبت جهانی شدن آن نیز محقق شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس و استان‌های وزارتخانه برگزار شد و امیدواریم که همه مسائل و مشکلات پیش‌روی قلعه تاریخی فلک‌الافلاک برداشته شود و ثبت جهانی شدن آن به‌زودی محقق شود‌.

 

نظر شما