مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

سوگواره یاس نبوی با محوریت ۲۰ امامزاده در استان سمنان برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۴:۴۹:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۹۰۷۹
سوگواره یاس نبوی با محوریت ۲۰ امامزاده در استان سمنان برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ویژه‌ برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ماه با محوریت ۲۰ امامزاده در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: در ایام فاطمیه اول، کلیه بقاع متبرکه استان برنامه های خود را مطابق معمول سال های گذشته برگزار کرده اند و با توجه به شرایط امسال بیشتر برنامه ها به‌ صورت مجازی و بر بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی در سال جاری به سه صورت حضوری، مجازی و کاروانی و متناسب با شرایط هر منطقه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: بقاع متبرکه‌ واقع در مناطق زرد و کم‌خطر با تایید ستاد مقابله با کرونا شهرستان نسبت به اجرای مراسم به‌ ویژه در شب شهادت حضرت زهرا(س) با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و با دعوت از اقشار مختلف مردم اقدام می‌کنند.

تدینی گفت: بقاع متبرکه‌ای که به هر دلیل امکان اجرای برنامه با حضور جمعیت را ندارند، نسبت به ضبط و پخش ویژه‌برنامه شهادت حضرت زهرا (س) بدون حضور جمعیت در فضای مجازی اقدام می‌کنند.

وی افزود: کانال‌های ایجادشده به نام امامزادگان در شبکه‌های اجتماعی نیز در این ایام فعالیت خود را گسترش داده و با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی و روحانیان به نشر معارف فاطمی می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی کاروان سوگواران یاس نبوی در این ایام گفت: کاروان سوگواران یاس نبوی، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که از سوی دست‌اندرکاران بقاع متبرکه صورت می‌گیرد تا فضای فاطمیه را برای مناطق مجاور بقاع متبرکه به ارمغان آورد.

تدینی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در ایام فاطمیه امسال با توجه به شرایط اقتصادی اقشار ضعیف جامعه تهیه بسته‌های معیشتی، اطعام و قربانی تحت عنوان تبرکات فاطمی و توزیع بین افراد تحت پوشش مرکز افق امامزادگان، اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان اطراف بقاع متبرکه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز