وضعیت آلودگی هوای ارومیه

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۵:۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۹۶۸۴
رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: کیفیت هوای ارومیه برای ششمین روز پیاپی، ناسالم برای گروههای حساس بوده که امیدواریم طی روزهای آینده با وزش باد و بارش شاهد توقف این روند باشیم.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مختار خانی روز سه شنبه افزود: میزان ذرات ۱۰ و ۲.۵ میکرون در هوای ارومیه طی روز سه شنبه طبق آخرین اطلاعات به شاخص ۱۲۴ رسیده است.

وی اظهار داشت: برودت هوا و انباشتگی آلاینده های جوی موجب شده تا در برخی نقاط پر تردد این شهر که شامل میادین اصلی است، میزان غلظت آلاینده ها افزایش یابد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: برای کاهش سطح آلاینده ها در حال رایزنی برای تعطیلی برخی واحد های صنعتی هستیم که به زودی تصمیم اخذ شده اعلام می شود.

خانی با بیان اینکه تردد در سطح شهر برای گروه‌های حساس مضر است، افزود: علاوه بر اینکه تردد در سطح شهر برای شهروندان به ویژه افراد سالمند، کودکان و گروه های حساس شامل بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم و بانوان باردار و کودکان مضر است، می تواند تردد غیرضرور با خودرو نیز در آلودگی بیشتر شهر موثر باشد.

وی بیان کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی ( آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری هم باید رعایت شود.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل های سرد سال مرکز آن، ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می‌شود.

در دی ماه امسال شهروندان ارومیه ای بیشترین روزهای آلوده خود را تجربه کرده اند.

گرد و غبار در بهار و تابستان و و وارونگی دما در زمستان موجب انباشت آلاینده ها و افت کیفی هوای ارومیه می شود.

نظر شما