رییس فدراسیون کشتی بیان کرد:

تدوین طرح سند توسعه کشتی ایران

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۰:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۹۸۴۸
تدوین طرح سند توسعه کشتی ایران
رییس فدراسیون کشتی گفت: تدوین طرح هشت ساله توسعه کشتی کشور در راستای دانش افزایی مربیان، داوران و ورزشکاران هفته آینده اجرا میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علیرضا دبیر شامگاه روز سه شنبه در مجمع کشتی کردستان اظهار داشت: کشتی کشور نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند برای ۸ سال آینده خود بود و با تلاشی که انجام شد و با نظرات کارشناسان مختلف توانستیم این سند را تدوین کنیم و دوشنبه هفته آینده آن‌را رونمایی خواهیم کرد.

رییس فدراسیون کشتی گفت: مربی کشتی افزون بر باسواد بودن باید دلسوز و عاشق باشد، در ارزیابی‌ها تشویق و تنبیه نوجوانان را با هم ببیند.

وی اضافه کرد: منیت یکی از مشکلات در کشتی کردستان است و اهالی این ورزش استان اختلافات را کنار بگذارند و موجب تقویت این رشته شوند.

وی تأکید کرد: باید نگاه ورزش استان به کشتی به عنوان ورزش ملی کشور، نگاه متفاوت و ویژه‌ای باشد تا استعدادهایی که در کردستان وجود دارند شکوفا شوند. کشتی باید در مناطقی از کردستان که علاقمند و پتانسیل بیشتری دارد، حمایت شود و رئیس هیأت وظیفه دارد که این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را فعال کند.

حامد جولایی نیز در این دیدار با اعلام حمایت کامل اداره ورزش و جوانان استان از کشتی تصریح کرد: در چند روز گذشته یک خانه کشتی به هیأت کشتی استان اهدا کردیم و پیگیر آن هستیم که سالن‌های بیشتری را در اختیار هیأت کشتی قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه قرار بود امسال میزبان جام باشگاه‌های جهان باشیم، اما به دلیل شیوع کرونا این امر میسر نشد. از فدراسیون کشتی می‌خواهیم. میزبانی جام تختی و یا جام باشگاه‌های جهان را در سال آینده به ما بدهد.

حامد جولایی اظهار کرد: کردستان با داشتن استعدادهای بالقوه و مربیان خوب نتوانسته در کشتی مدال‌آور باشد.

رییس هیات کشتی استان کردستان نیز گفت: مجهز کردن مربیان به دانش و علم روز اولویت مهم هیات کشتی استان است.

جمشید خیرآبادی افزود: در این راستا کلاس‌های مربیگری  برای روسای هیات‌های شهرستانی برگزار شده است.

وی آموزش علمی کشتی با روش‌ها و تکنیک‌های خاص به کشتی‌گیران ضروری برشمرد و گفت: در رده سنی نوجوانان و جوانان کشتی‌گیر تاپ داریم و می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

خیرآبادی گفت: مقوله آموزش در مقطع سنی نونهالان و نوجوانان از برنامه‌های هیات استان است که این برنامه را در شهرستان‌ها پی‌گیری می‌کنم.

وی ارتقای امکانات سخت‌افزاری و زیرساخت‌های ورزشی را از برنامه‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۶۰۰ متر تشک و یک سالن کشتی در شهرستان سنندج اضافه شده است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز