رییس پلیس راهور استان البرز خبرداد:

ترخیص ۳ هزار موتور سیکلت رسوبی /تداوم اجرای طرح تا پایان بهمن

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۱:۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۰۰۹۸
ترخیص ۳ هزار موتور سیکلت رسوبی /تداوم اجرای طرح تا پایان بهمن
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز اعلام کرد: در اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیفی رسوبی ، 3 هزارو ۵۲۲ دستگاه موتورسیکلت در این استان به مالکان آنان تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ غلامعلی شرق اظهار کرد:  ۲۳هزارو ۳۱۴ موتور سیکلت رسوبی در پارکینگ های استان البرز متوقف شده که تاکنون 3 هزارو ۵۲۲ دستگاه ترخیص شده است و مالکان سایر موتورسیکلت ها نیز باید سریعا نسبت به تعیین تکلیف وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی افزود: موتورسیکلت های توقیفی تا قبل از ۲۹ اسفند ۹۸  و غیررسوبی ها  در توقفگاه ها براساس دستور العمل اجرایی پلیس راهور کشور ، باید ترخیص شوند.

سرهنگ شرق خاطرنشان کرد:پیش تر بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ، از ۱۸ آبان ماه تا ۱۸ دی ماه درنظرگرفته شده بود، اماباتوجه به استقبال واقدام مالکان موتورسیکلت ها برای آزادسازی وسایل نقلیه خود و بهره مندی از شرایط در نظر گرفته شده، اجرای این طرح تاپایان بهمن ماه سال جاری تمدید شده است.

وی گفت: مالکانی که موتورسیکلت آن ها در پارکینگ ها توقیف شده می توانند تا ۱۷ دی ماه سال جاری  با مراجعه به دفاتر پلیس 10+  و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص  وسیله نقلیه خود اقدام کنند و درصورت داشتن خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال با مراجعه به واحد اجراییات پلیس راهور و ارائه سند مالکیت نسبت به تقسیط آن اقدام کنند.

سرهنگ شرق افزود: برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت ها حداکثر 8 سال بوده و شرط ترخیص این موتورسیلکت ها نیز بازه زمانی ذکر شده است و چنانچه مالک موتورسیکلت مدعی صحت و سلامت ظاهری و فنی موتور سیکلت و یا داشتن برگ معاینه فنی معتبر است می تواند پس از بازدید کارشناس راهور و اخذ تاییدیه مربوطه برای ترخیص اقدام کند.

وی یادآورشد : موتورسیکلت هایی که هیچ گونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یاسامانه پارکینگ ندارند ازاین خدمات مستثنی بوده و باید مالکان یا نماینده قانونی آن ها به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: این طرح ترخیص، مشمول موتورسیکلت های رسوبی بوده که  فقط توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و موتورسیکلت هایی که توسط رده های دیگر ناجا و یا در اجرای دستورات مقام قضایی توقیف  شده اند پس از مراحل مربوطه درفرایند ترخیص این دستورالعمل قرارمی گیرند.

سرهنگ شرق تاکید کرد: موتورسکیلت های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی سی شامل این طرح نمی شود.

 

نظر شما