کمک ۱۳ میلیارد تومانی خیرین به بخش سلامت/ ثبت ۳ مؤسسه خیریه بیمارستانی حمایت از بیماران خاص

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۰:۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۰۶۰۹
کمک ۱۳ میلیارد تومانی خیرین به بخش سلامت/ ثبت ۳ مؤسسه خیریه بیمارستانی حمایت از بیماران خاص
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کمک ۱۳ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومانی خیرین سلامت به صورت نقدی و غیر نقدی به دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  دکتر فرزام بیدارپور اهم اقدامات، فعالیت‌ها و عملکرد کارگروه پشتیبانی مبارزه با کرونا در راستای کنترل ومقابله با این بیماری از ابتدای شیوع ویروس در استان تا کنون را اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه کار گروه در راستای بررسی نیازمندی‌ها و چالش های برنامه، افزود: پس از دستور مقام عالی وزارت در پایان سال گذشته و برگزاری 9 جلسه در سال جاری به منظور بررسی اسناد و نظارت بر خریدها و توزیع اقلام، کمیته خرید، کمیته توزیع ملزومات و وسایل مورد نیاز برنامه بصورت هفتگی و کمیته نظارت برخرید، تشکیل شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به عملکرد این معاونت در حوزه جذب نیروی انسانی در مدت زمان یاد شده، گفت: ابلاغ به واحد های تابعه در خصوص نحوه حضو کارکنان دانشگاه با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا (وضعیت نارنجی و زرد در کل استان) در هر پیک بالای بیماری، ایجاد برگذاری کمیته دور کاری و ابلاغ موضوع ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده گروه‌های آسیب‌پذیر و کم توان جسمی از دور کاری و مرخصی کرونا در راستای اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله و پیشگری از کرونا دراستان از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

دکتر بیدارپور در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد ۸۵۳ نفر نیروی انسانی داوطلب به مناطق مورد نیاز جهت کنترل و درمان بیماری کرونا به صورت عقد قرارداد ساعتی 89 روزه به واحدهای تابعه اعزام و معرفی شده‌اند.

وی به ابلاغ جدول آنالیز پرداخت حق الزحمه داوطلبان مقابله با بیماری کرونا گریزی زد و گفت: موضوع حمایت از پرسنل در شرف بازنشستگی با فراهم کردن ساز و کاری جهت استفاده از مرخصی استحقاقی از سوی واحدها و مکاتبه رسیدگی به امورات ارباب‌رجوع، حضور مداوم در محل کار و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب تر در این ایام ابلاغ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تأمین منابع توسط این حوزه عنوان کرد: مبلغ ۲۶۰ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال برای خرید دارو و وسایل حفاظت فردی و کیت‌های آزمایشگاهی تامین شده است.

دکتر بیدارپور بیان کرد: برای خرید دستگاه  اکسیژن ساز و تجهیزات پزشکی مبلغ ۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، کمک به بیمارستان‌ها برای تهیه لوازم مصرفی مبلغ ۳۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال تأمین شده است.

وی توزیع ملزومات خریداری شده، کمک های مردمی و خیرین سلامت در بین واحدهای تابعه در 21 پارت بر اساس نیاز واحدها در سطح استان را از دیگر اقدامات این معاونت بیان کرد و افزود:

 ملزومات مصرفی پزشکی از محل هدایای مردمی و خیرین در بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های وابسته به صورت مداوم و بر اساس نیاز  توزیع شده است.

دکتر بیدارپور در ادامه خاطرنشان کرد: داروهای کرونا خریداری شده توسط غذا و داروی دانشگاه در بین بیمارستان‌های استان و تأمین اجتماعی، ملزومات مصرفی پزشکی و داروهای معاونت بهداشتی در بین مراکز بهداشتی و درمانی واحدهای تابعه توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع دستگاه‌های اهدا شده از سوی هیأت امنای ارزی در بین بیمارستان‌های واحدهای تابعه، بیان کرد: ملزومات مصرفی پزشکی بین مراکز بهداشتی و درمانی واحدهای مذکور جهت اجرای طرح غربالگری محله محور (شهید سلیمانی) و ملزومات مصرفی پزشکی از فوریت‌های مرکز استان در بین پایگاه‌های فوریت‌های واحدهای تابعه توزیع شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی به همکاران کادر بهداشت و درمان درگیر دربرنامه بصورت تشویقی بر اساس اعتبارات وزارت متبوع از جمله اقدامات این معاونت جهت حمایت از کارکنان است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۳ میلیاردو ۹۰۷ میلیون تومان از محل خیرین سلامت در ابتدای شیوع کرونا تاکنون به دانشگاه جهت تهیه ملزومات و تجهیزات پزشکی کمک شده است، افزود: از مجموع این مبلغ، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان به صورت نقدی و ۱۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان به صورت غیر نقدی اهداء شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیش از ۳۶۰ اکیپ از اعضای سازمان های مردم نهاد به سطح استان با محوریت اطلاع رسانی عمومی پروتکل های بهداشتی در سه بازه زمانی اعزام شده اند.

دکتر بیدارپور از برگزاری ۴۰ ساعت جلسه آموزشی توجیهی با هدف مهیا نمودن بستر عملیاتی اولویت های راهبردی حوزه سلامت در همه گیری ها خبر داد و افزود: 80 ساعت جلسه مشترک آموزشی توجیهی حضوری و مجازی با اعضای سمن های حوزه سلامت از ابتدای اسفند به صورت مشخص پیرامون هماهنگی اقدامات پیشگیرانه با محوریت مشارکت های مردمی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت و برگزاری پویش مجازی در خانه می مانیم، من ماسک میزنم با محوریت اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در سطح استان در آغاز همه گیری کرونا صورت گرفته است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جهت ارتباط با اتحادیه ها و اصناف در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی از دیگر فعالیت‌ها در مدت زمان یادشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از اجرای ۹ پروژه عمرانی توسط خیرین سلامت در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبرداد.

دکتر بیدارپور با اشاره به توزیع بالغ بر ۱۰۰۰ بسته غذایی جهت بیماران کم توان مالی بهبود یافته کرونا ویروس، تهیه اقلام تجهیزاتی مصرفی و نیازهای برنامه خدمات این بیماری در سطح استان، تصریح کرد: ثبت سه مؤسسه خیریه بیمارستانی حمایت از بیماران در سطح بیمارستان‌های استان، جذب خیر و عقد تفاهم نامه جهت ساخت و توسعه بخش دیالیز بیمارستان شهید چمران در سرو آباد از جمله فعالیت‌های مهم در اپیدمی کرونا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز