کردستان رتبه پنجم کشوری در حوزه بیکاری جوانان

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۰:۳۴:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۰۶۲۱
کردستان رتبه پنجم کشوری  در حوزه بیکاری جوانان
امام جمعه موقت سنندج گفت: در آمارهای بانک مرکزی کردستان رتبه پنجم کشور را در حوزه بیکاری جوانان در اختیار دارد که این جایگاه به هیچ وجه در شأن مردم این استان توانمند نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ ماموستا محمدامین راستی امروز در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و بازاریان سنندج اظهار کرد: بیماری کرونا تأثیرات بسیاری منفی بر اقتصاد کشور به ویژه استان کردستان گذاشته است و همه ما به عینه شاهد این تأثیرات هستیم.

وی افزود: از سویی دیگر این اپیدمی موجب شده است که منبع درآمدی بسیاری از خانواده‌ها به خصوص بازاریان از بین برود که این امر ناهنجاری‌هایی به دنبال داشته است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دولت باید آسیب دیدگان واقعی کرونا را در کشور شناسایی کند، بیان داشت: برخی از افراد بر اثر طولانی شدن کرونا شغل خود را از دست داده اند و عملاً به عنوان بیکار در جامعه شناخته می‌شوند.

ماموستا راستی با انتقاد از جایگاه نامناسب کردستان در بحث اشتغال، بیان کرد: طی چند روز گذشته در آمارهای بانک مرکزی در بحث بیکاری متأسفانه استان کردستان رتبه پنجم کشور را در اختیار داشت که این جایگاه به هیچ وجه در شأن مردم این استان نیست.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های بسیار مطلوبی برای جهش این استان در حوزه اقتصاد وجود دارد، تاکید کرد: متأسفانه یکی از مشکلات استان کردستان، نبود یک برنامه ریزی مدون و بلندمدت از سوی مدیران است چرا که بیشتر مدیران با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت به دنبال مُسکنی برای این وضعیت هستند که این رویه‌ای کاملاً نادرست است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم از استعدادها و ظرفیت‌های کردستان در بحث اقتصاد، کشاورزی و فناوری استفاده کنیم، وضعیت بیکاری و تورم در این استان کماکان این طوری خواهد بود.

ماموستا راستی در پایان سخنان خود افزود: از مدیران و مسئولان ارشد استان درخواست داریم که برای برون رفت کردستان از این وضعیت نامناسب اقتصادی و بیکاری وارد میدان عمل به معنای واقعی شوند و از توانمندی‌های نخبگان و جوانان تحصیلکرده استان به نحو احسن استفاده کنند.

در ادامه این نشست نیز معتمدین بازار سنندج و نمایندگان اصناف مواردی را پیرامون مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم استان به ویژه یاری رساندن به نیازمندان در قالب گروه‌های جهادی و خیرخواهانه بیان کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز