لغو طرح زوج وفرد خودروها در کرج با کاهش آلودگی هوا

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۰:۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۱۳۴۳
لغو طرح زوج وفرد خودروها در کرج با کاهش آلودگی هوا
پس از چند روز متوالی سرانجام وضعیت هوای کرج از شرایط ناسالم خارج شد و سبب شد اجرای برخی تمهیدات از جمله تردد زوج وفرد خودروها در کرج وفردیس لغو شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به اینکه  اجرای طرح زوج و فرد خودروها در ادو شهر کرج وفردیس لغو شده است گفت: این طرح از پنجشنبه گذشته به دلیل آلودگی هوا در استان اجرایی شده بود اما با توجه به اینکه غلظت آلاینده‌های هوا کاهش یافته و کیفیت هوا صرفا برای گروه‌های حساس ناسالم است، لغو شده است.

سرهنگ شرق ادامه داد: با با توجه به این شرایط تمام خودروهای با پلاک زوج و فرد بدون اعمال جریمه می‌توانند در سطح شهرهای کرج وفردیس تردد داشته باشند.

درهمین ارتباط مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز نیز از کاهش آلاینده‌های هوای استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این روند تا آخر هفته جاری ادامه داشته باشد.

فردین حکیمی گفت: در روزهای اخیر به دلیل وارونگی هوا و پایداری جوی و افزایش منابع آلاینده هوا شاهد آلودگی شدید هوا در مناطق مختلف استان بودیم.

وی افزود: این آلودگی در حدی بود که در برخی موارد شاخص آلودگی هوا از مرز ۲۰۰ هم فراتر رفت و در محدوده بسیار ناسالم قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: طی ساعات اخیر با وزش باد شاهد کاهش آلاینده‌های هوای البرز هستیم به طوری که در حال حاضر شاخص کیفی هوای مرکز استان بر روی ۷۹ و در محدوده سالم قرار گرفته است.

حکیمی با اشاره به وضعیت دیگر شهرهای استان گفت: کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است وتوصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز