مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

گام نخست محور میامی- جیلان تا تابستان ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۴۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۱۴۲۸
گام نخست محور میامی- جیلان تا تابستان ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: محور میامی-جیلان-کلاته خیج در دور دوم سفر رییس جمهوری اعتبار مصوب داشت که در صورت تخصیص، گام نخست تا پایان خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگاری برنا از سمنان؛ امیر عمیدی افزود: طول مسیر میامی- جیلان- کلاته خیج ۵۳ کیلومتر است که بهسازی و احداث کل این جاده افزون بر ۶۴۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که براساس زمان بندی تکمیل این‌ محور در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه ۳۱ کیلومتر از این محور فاقد راه ارتباطی است، تصریح کرد: در گام نخست عملیات اجرایی احداث و بهسازی ۱۴ کیلومتر از محور میامی- جیلان آغاز و تاکنون پنج کیلومتر از آن آسفالت شده است.

عمیدی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح زیرساختی تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان، تامین مالی این طرح در دستور کار قرار گرفت.

 محور میامی به جیلان از جمله راه های مواصلاتی است که مسیر ارتباطی به استان گلستان را نزدیک تر می کند، در این راستا به طول  ۱۴ کیلومتر با پیمانکار قرارداد بسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، اعتبار لازم جهت تکمیل پل نیمه تمام کالشور در محور میامی- جاجرم  که در بارش های گذشته باعث انسداد محور شریانی فوق شده بود، تخصیص یافت.

عمیدی به وضعیت برفگیر بودن منطقه گردنه خوش ییلاق اشاره نمود و ابراز داشت: وزیر راه و شهرسازی دستور تامین یک دستگاه برف خور، تکمیل و تجهیز راهدارخانه در حال احداث اولنگ را صادر کرد.

وی با بیان اینکه گزارش وضعیت نواقص پروژه های مسکن مهر به وزیر راه و شهرسازی داده شد، اظهار داشت: وزیر، حل مشکلات از جمله تکمیل واحد ها، آسانسور و آماده سازی مسکن های مهر شهرک های کوثر و فدک را با حضور قائم مقام خود در مسکن مهر را مورد تاکید قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی در سفری ۲ روزه از عصر چهارشنبه وارد استان سمنان شده بود و ضمن بازدید از برخی طرح های در حال اجرا در آیین افتتاح چند طرح نیز شرکت کرد.

 ۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه نزدیک به ۱۵ میلیون زائران امام رضا (ع) از این محور تردد می کنند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز