نماینده مجلس:

شرط اصلی برای فعالیت معدن توجه به شرایط اقلیمی رضایت اهالی منطقه است

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۱:۳۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۲۱۹۰
شرط اصلی برای فعالیت معدن توجه به
 شرایط اقلیمی رضایت اهالی منطقه است
نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی پس از اظهار نگرانی تعدادی از مردم روستای همیجان شهرستان بهاباد از شروع فعالیت اکتشافی در معدن سنگ آهن این روستا ، عصر یکشنبه با حضور در جمع روستاییان نسبت به رفع نگرانی آنها قول پیگیری داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدرضا صباغیان" نماینده مردم حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد در بازدید از روستای همیجان شهرستان بهاباد پس از اعتراضات صورت گرفته نسبت به فعالیت اکتشافی در معدن سنگ آهن روستا، اظهار کرد: شرط اصلی برای فعالیت معدن توجه به شرایط منطقه و رضایت عمومی و حقوق مردم و کسب مجوزهای لازم از نهادهای ذی ربط است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه باید نظر مسوولان شرکت بهره بردار معدن هم باید شنیده شود، گفت: به گفته مردم شروع فعالیت های اکتشافی علاوه بر تاثیر منفی بر منابع آبی روستا ، بر آب روستاهای اطراف هم تاثیرگزار است، باید مردم از حقوق خود دفاع کنند و این موضوع را پیگیری می کند.

نماینده مردم شهرستان های بهاباد، بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم  در مجلس اظهار کرد: به دلیل اهمیّت موضوع امروز در جمع مردم روستای همیجان حضور یافت تا نسبت به رفع نگرانی و دغدغه آنها اقدام کند.

پروانه بهرداری از معدن سنگ آهن همیجان در سال ۹۲ به نام یکی از شرکت ها صادر شد و مسوولان اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری  و حفاظت محیط زیست استان یزد نسبت به آسیب به منابع آبی منطقه اظهار نگرانی کردند ولی بهره بردار معدن از مسیر دیگری راه دسترسی را ایجاد کرد و متعهد شد، عملیات اکتشاف و استخراج تاثیری بر منابع آبی همیجان و منطقه ندارد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز