کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۲:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۲۲۴۸
کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ صدیق جدید الاسلامی با اشاره به کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، اظهار کرد: شاخص NMR  یا میزان مرگ نوزادان از 10/18 در هزار تولد در سال ۹۷ به 9.23 در هزار تولد در سال ۹۸ کاهش یافته است که این مهم  مورد تقدیر وزارت متبوع قرارگرفت.

وی در ادامه با اشاره به انجام اقدامات  تخصصی مورد نیاز بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، افزود: با سفید شدن وضعیت بیماری کرونا در استان در هفته اول شهریور ماه امسال واحد MRI  فقط به بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و اینتر مدیا اختصاص یافت که از تعداد ۱۱۷ بیمار مبتلا به این بیماری در استان برای ۹۲ بیمار MRI قلبی کبدی انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: بخش نوروژلوژی جهت تجمیع خدمات بیماران خاص به مرکز درمانی کوثر از ابتدای کرونا انتقال یافت.

دکتر جدیدالاسلامی با بیان اینکه ۷۹ نفر نیروی متخصص در بیمارستان‌های دانشگاهی در راستای مقابله و کنترل اپیدمی کرونا فعالیت دارند، اضافه کرد: همه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه در استان جهت آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و مدیریت بحران بیماری‌های عفونی ارزیابی شده‌اند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایمنی و استقرار استانداردهای ایمنی بیمار در بیمارستان‌ها از طریق اشاعه فرهنگ گزارش دهی خطا بدون ترس از سرزنش با  ارسال بالغ بر ۳۷۵ مورد واقعه ناخواسته تهدید کننده حیات، علل ریشه‌ای وقوع آنها  بررسی و ارزیابی شده است.

دکتر جدید الاسلامی در پایان با بیان اینکه بازدید از مطب‌ها مؤسسات پزشکی سطح استان جهت اطمینان از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد، خطاب به شهروندان اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا شاهد پیک چهارم بیماری در ماه‌های آینده نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز