برداشت ۱۰ تن زرشک در ابرکوه

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۴:۴۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۲۳۵۷
برداشت ۱۰ تن زرشک در ابرکوه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: امسال از پنج هکتار سطح زیرکشت در این شهرستان ۱۰ تن محصول تر برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "مهدی غیب الهی" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه ابرکوه با اشاره به این که درخت زرشک از جمله گیاهان کم آبخواه، مقاوم در مقابل خشکی و سازگار با اقلیم این شهرستان است، اظهار کرد: این میزان محصول با همکاری حدود ۳۰ بهره‌بردار با متوسط دو تن زرشک تر به دست آمد.

وی اظهار کرد: برای توسعه و ترویج کاشت این گیاه که ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی خوبی هم دارد، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آماده هرگونه همکاری با کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت باغ های زرشک است.

وی پیش بینی کرد: با توجه به تداوم دو دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت و ارزش افزوده این محصول سطح زیرکشت آن در سال زراعی آینده به ۱۰ هکتار افزایش یابد.

وی زمان برداشت زرشک را فصل پاییز برشمرد و خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود برای جلوگیری از مهاجرت و سکونت در حاشیه شهرها برای رشد و توسعه منطقه به توسعه این محصول توجه کنند.

این مسئول یادآور شد: مساعد بودن شرایط آب و هوایی و همچنین خاک مطلوب شهرستان سبب شد تا گیاه زرشک با کیفیت عالی در این شهرستان رشد کند.

گیاه زرشک علاوه بر زیبایی شکوفه‌های خوشه‌ای آن در اواخر بهار و اوایل فصل تابستان، در فصل پاییز نیز دانه‌های خوش رنگ آن چشم‌ها را خیره می‌کند و کشت آن از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است. زرشک از لحاظ طب سنتی به دلیل داشتن ویتامین سی(C)، خواص آنتی بیوتیکی و ضدسرطانی و پایین آورنده قند و کلسترول خون بسیار ارزشمند است و حتی شاخه، ریشه، برگ، پوست و میوه و آب میوه آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

نظر شما