معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

برنامه راهبردی شوراهای اسلامی در ۴شهر استان سمنان تدوین شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۵:۲۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۲۴۰۵
برنامه راهبردی شوراهای اسلامی در ۴شهر استان سمنان تدوین شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: برنامه راهبردی ۵ساله شوراهای اسلامی در ۴شهر سمنان، گرمسار، شاهرود و دامغان تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ منوچهر فخری در جلسه آموزشی شوراهای اسلامی شهر که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: کمک به مدیریت شهری و روستایی از کارکردهای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی با تأکید بر اهمیت تدوین برنامه راهبردی و جامع شوراهای اسلامی گفت: در استان سمنان تاکنون در شهرهای سمنان، گرمسار، دامغان و شاهرود نسبت به تدوین برنامه راهبردی پنج‌ساله اقدام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: تدوین این برنامه در شهرهای مهدی‌شهر، سرخه، آرادان و میامی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

فخری تأکید بر اینکه شوراهای اسلامی باید در همه ابعاد نظارتی و اجرایی در شهرها دارای برنامه باشند گفت: بی‌برنامگی از مشکلات اساسی شوراهای اسلامی در کشور است.

وی بابیان اینکه داشتن برنامه جامع و راهبردی در شوراها به‌مثابه توجه به آبادانی و توسعه شهرهاست گفت: خوشبختانه تعامل مدیران شهری در استان سمنان مطلوب است و باید این تعامل و همراهی‌ها تقویت و توسعه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: یکی از امتیازات استان سمنان این است که تاکنون کوچک‌ترین تخلفی از سوی شوراهای اسلامی در حوزه استان سمنان ثبت‌نشده است و می‌توان گفت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در این استان جزو پاک‌ترین افراد هستند.

فخری عملکرد دفتر شهری و معاونت عمرانی را در حوزه شورای اسلامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال 99 تاکنون تنها یک جلسه شورای حل اختلاف برای مسائل شوراهای اسلامی در استان سمنان برگزار شده است که این امر گواهی بر پاک دستی این افراد است.

وی توسعه اختیارات شوراهای اسلامی را در پیشبرد اهداف این شوراها مهم دانست و گفت: شوراهای اسلامی در کنار مدیریت واحد شهری باید تقویت شوند.

 

نظر شما