معاون استاندار سمنان:‌

کوچک‌ترین تخلفی در شوراهای سمنان نداشتیم

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۵:۳۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۲۴۱۱
کوچک‌ترین تخلفی در شوراهای سمنان نداشتیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: خوشبختانه کوچک‌ترین تخلفی را در شوراهای اسلامی استان سمنان شاهد نیستیم و اعضای شورای شهر و دهیاران استان در زمره پاک‌ترین افراد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ منوچهر فخری ظهر امروز در نشست آموزشی شوراهای اسلامی شهر استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، ضمن بیان اینکه بحث اصلی موردنیاز شوراهای شهر و روستاها بایدها و نبایدهاست که به مدیریت شهری و روستایی کمک می‌کند، بیان کرد: اگر شوراهای اسلامی کشور را مورد بررسی قرار دهیم، خوشبختانه کوچک‌ترین تخلفی را در حوزه استان سمنان در این زمینه شاهد نیستیم و اعضای شورای شهر و دهیاران ما در زمره پاک‌ترین افراد هستند.

وی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد که مردم ما کارشناسان خوب و مجربی را انتخاب کرده‌اند و نظارت فرمانداری‌ها نیز خوب بوده است، اظهار کرد: دفتر شهری و معاونت عمرانی عملکرد خوبی در حوزه شورای اسلامی داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه تنها یک جلسه شورای حل اختلاف در سال ۹۹ برای مسائل شوراهای اسلامی برگزار شده که نشان از پاکدستی این افراد می‌دهد، بیان کرد: از سال ۷۷ تاکنون که کارهای بسیاری در زمینه شورای اسلامی انجام شده و روند رو به رشدی را نیز داشته‌ایم، هنوز هم برخی مقررات کامل نیست و در حوزه وزارت کشور و تصمیم‌سازی‌ها اتفاقاتی رخ دهد که به شوراهای اسلامی اختیارات بیشتری داده شود و وظایف جدید را نیز برای آنها طراحی شود.‌

فخری با بیان اینکه استفاده از اختیارات می‌تواند به شورای اسلامی کمک کند، تأکید کرد: بارها این تعبیر را شنیده‌ایم که شورای شهر شوراهای شهرداری هستند و نباید این‌گونه باشد و تلاش بر این است که در کنار مدیریت واحد شهری بتوان حوزه شوراها را نیز تقویت کرد.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی در همه ابعاد نظارتی و اجرایی در شهرها باید دارای برنامه باشند، گفت: یکی از مشکلات در شورای اسلامی در سطح کشور عدم داشتن برنامه مدون و کامل است و نمی‌شود به‌طور کلی ادعا کرد که این اتفاق رخ داده و بسیاری از شوراهای ما برنامه جامع و مدون را ندارند و در طول سال‌ها نیز این اتفاق در حال رخ دادن است. خوشبختانه در شهرهای سمنان، گرمسار، شاهرود و دامغان برنامه جامع در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم برنامه راهبردی پنج ساله در دیگر بخش‌های استان هم تدوین شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه هرکجا شوراها برنامه داشتند، قدم‌های مناسبی برای آبادانی شهرها رخ داده است، بیان کرد: خوشبختانه در استان نمونه این امر را نیز می‌توان مشاهده کرد که اتفاقات خوبی در شهرها رخ داده و همچنین تعامل و همراهی خوبی نیز بین مدیران شهری وجود دارد.

فخری با بیان اینکه استفاده از خرد جمعی یک نکته مهم دیگر است، گفت: خوشبختانه کارشناسان خوبی در حوزه تجربی، دانشگاهی و جوانان و ... در استان وجود دارد و در شوراهای اسلامی ما در کنار توانی که اعضا دارند، به خرد جمعی نیز به‌خوبی پرداخته می‌شود.

نظر شما