آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۳۰ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۲:۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۲۲۸۰۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۳۰ دی ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۲۲ مبتلای جدید کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و هم‌اکنون بیماری کرونا 198 تخت بیمارستانی استان را در اشغال خود دارد.

به گزارش برنا؛ شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: از ۲۲ بیمار بستری شده جدید، ۱۶ نفر از اردبیل، ۲ نفر از پارس‌آباد، ۲ نفر از مشگین‌شهر، یک نفر از گرمی و یک نفر از خلخال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۱۹۸نفر است که از این تعداد ۵۶ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های پارس‌آباد، خلخال و سرعین در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، نمین و اصلاندوز در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم تا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده‌ از ماسک را جدی گرفته و در اولویت خود قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا خودداری کنند.

 

نظر شما