نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

روحانیان با عمل خود فرهنگ دینی را ترویج دهند

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱:۳۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۲۸۰۶
روحانیان با عمل خود فرهنگ دینی را ترویج دهند
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه روحانیان باید با عمل خود فرهنگ دینی را ترویج دهند، گفت: تبلیغ لسانی باید با عمل همراه باشد تا در نهایت نتیجه درستی از آن استحصال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ آیت الله سید محمد شاهچراغی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به میزبانی دفتر خود در سمنان، ضمن بیان اینکه استان سمنان دارای جمعیتی اندک است اما از لحاظ ظرفیت‌ها، استانی بسیار پیشتاز است، تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی اثرگذار در جامعه محسوب می‌شود که سالیان دراز خدمت‌هایش در استان و کشور به وضوح دیده شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نه تنها در کلام بلکه با عمل خود نیز سال‌ها است که به جامعه خدمت رسانی می‌کند و از این بابت در جامعه اثرگذار است، افزود: امور فرهنگی مسائل زیربنایی و مهمی در جامعه هستند که باید به آنها تاکید ویژه گذاشت. از سوی دیگر ما نیز از روحانیان و مبلغان می‌خواهیم که در کنار مسائل لسانی به ترویج فرهنگ دینی و تبلیغی از نظر رفتاری و عملی نیز توجه داشته باشند زیرا این امر اثرگذار است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه همدلی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی یک اصلی اساسی در مدیریت فرهنگی و ترویج فرهنگ دینی است، گفت: از این بابت خوشبختانه در استان سمنان وضعیت مناسبی حاکم است که باید از مدیران قدردانی کرد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم تا وحدت را در بین مسئولان و مردم حفظ کنیم، گفت: مردم و مسئولان خوشبختانه با ما همیشه همراهی دارند اما مشکلی که ما در استان داریم این است که تبلیغات اسلامی مرکز استان نیاز به کمک بیشتری است.

وی با بیان اینکه تقاضای مردم تقویت تبلیغات اسلامی مرکز استان است، گفت: نگاه ویژه به استان سمنان و به خصوص مرکز استان در زمینه فرهنگی یکی از مطالبات مردمی در این استان محسوب می‌شود.

نظر شما