حدود یک سوم از بهبودیافتگان کرونایی در طول ۵ ماه پس از بهبودی دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند!

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۲:۴۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۲۸۱۵
حدود یک سوم از بهبودیافتگان کرونایی در طول ۵ ماه پس از بهبودی دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند!
نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد حدود یک سوم از بهبودیافتگان کرونا در طول ۵ ماه پس از بهبودی دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یک هشتم آن‌ها به دلیل عوارض کووید ۱۹ می‌میرند.

به گزارش برنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه لستر و اداره آمار ملی انگلیس در تحقیقی دریافتند که از ۴۷۷۸۰ فرد مبتلا به کرونای مرخص شده در موج اول، ۲۹.۴ ٪ در طی ۱۴۰ روز به بیمارستان بازگشتند و ۱۲.۳ ٪ از آن‌ها فوت کردند.

این اتفاق به دلیل اثرات ویرانگر و طولانی مدت ویروس کرونا رخ می‌دهد؛ به گونه‌ای که عوارض کرونا می‌تواند در بسیاری از افراد بهبودیافته، مشکلات قلبی، دیابت و بیماری‌های مزمن کبد و کلیه را ایجاد کند.

کاملش خانتی مسئول این تحقیق و استاد دیابت و بیماری‌های عروقی در دانشگاه لستر، گفت: این تحقیق، بزرگترین مطالعه‌ای بود است که در مورد افراد مرخص شده از بیمارستان پس از بهبودی از کرونا انجام شده است.

او توضیح داد: بهبودیافتگان از کرونا در حالی به خانه برمی‌گردند که از عوارض طولانی مدت آن رنج برده و دوباره مجبور به بازگشت به بیمارستان می‌شوند که تعدادی از آن‌ها می‌میرند.

کاملش خانتی در پایان افزود: نمی‌دانیم که آیا این بازگشت و فوت ناشی از آن، به دلیل تخریب سلول‌های انسولین ساز است که منجر به دیابت نوع ۱ می‌شود یا اینکه باعث ایجاد مقاومت به انسولین شده و در نتیجه منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود، اما در هر حال، بسیاری از بهبودیافتگان از کرونا دچار دیابت می‌شوند.

 

نظر شما
پرونده ویژه