شب خاطره شهید "اصغر پاشاپور" در سنندج

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱:۵۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۲۸۱۹
شب خاطره شهید اصغر پاشاپور در سنندج
شب خاطره شهید "اصغر پاشاپور" در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ به همت حوزه هنری استان کردستان همزمان با نخستین سالگرد شهادت اصغرپاشاپور از شهدای مدافع حرم و همرزم سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شب خاطره در سنندج برگزارمی‌ شود.

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: شهید اصغر پاشاپور که اکثراً او را با همراهی سردار قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

مرادی افزود: شهید اصغر پاشاپور مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.

وی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر او که توسط تروریست‌های تکفیری ربوده شده و سر از بدنش جدا شده بود، همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت و در میان استقبال گسترده مردم قدرشناس کشورمان در شهرری به خاک سپرده شد.

مرادی تصریح کرد: شهید پاشاپور از خانواده‌ای متدین و انقلابی و اهل شهرستان بیجار متولد شد که بدلیل مهاجرت خانواده در شهر ری ساکن شدند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: پدر شهید اصغر پاشاپور از جانبازان دوران دفاع مقدس که علاوه بر شهید اصغر پاشاپور دو عضو دیگر خانواده خود را هم تقدیم نظام و انقلاب کرده است به همراه خواهر شهید و تعدادی از بستگان، دوستان و همرزمان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با حضور در این مراسم خاطراتی از خصوصیات و ویزگی‌های این شهید را روایت می‎کنند.

وی با توجه به اهمیت برگزاری این گونه مراسم گفت: ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و به تصویر درآوردن زندگی ایثارگرانی که برای عزت و اقتدار نظام اسلامی و مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب و خنثی سازی توطئه‌های آنان برای ضربه زدن به کشورعزیزمان ایران اسلامی پا در عرصه نبرد وجهاد گذاشتند و شگفتی ساز شدند.

وی افزود: زنده نگه داشتن نام ویاد شهیدان یک وظیفه عمومی و یک تکلیف است که باید با بهترین شیوه بدور از هرگونه تحریف با زبان هنر به واسطه تأثیرگذاری آن انجام گیرد.

مرادی گفت: شب خاطره شهید پاشاپور ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۹ به عنوان برنامه شاخص این کمیته در ایام دهه مبارک فجر و همزمان با سالگرد شهادت این شهید با مشارکت صداوسیمای مرکر کردستان، بنیاد شهید و امور ایثاگران، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه بیت المقدس کردستان و بسیج سپاه ناحیه سنندج، بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌ شود.

 این رزمنده جبهه مقاومت ساکن شهر ری و از اولین نفراتی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و نهایتاً روز سیزده بهمن ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و همرزمان شهید خود پیوست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز