به همت شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی؛

دست عاملان قطع درختچه های ممنوع القطع تاغ در گناباد رو شد

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۳:۳۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۲۹۶۰
دست عاملان قطع درختچه های ممنوع القطع تاغ در گناباد رو شد
با تلاش بی وقفه مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عاملین قطع درختچه های تاغ جنگلی در منطقه عمرانی گناباد یکی از کانون های بحرانی فرسایش بادی پس از چند روز تعقیب و گریز شناسایی شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گناباد، متخلفان که از افراد غیربومی شهرستان هستند، طی چند مرحله بصورت نامحسوس و شبانه با وسایل نقلیه عمومی به منطقه عزیمت کرده و اقدام به قطع درختچه ها نموده و سپس در کمترین زمان طبق هماهنگی خوردویی از قبل جهت بارگیری محموله به محل رفته بودند بامداد امروز توسط مامورین یگان حفاظت شهرستان پس از چند روز تعقیب دستگیر و خودروی آنها توقیف شد.

محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد در این مورد اظهار داشت: شهرستان گناباد 231 هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که تاکنون 60 هزارهکتار از بیابان های گناباد بصورت دست کاشت با گونه های مقاوم بیابانی و مخصوصا تاغ با هدف احیاء اراضی و مبارزه با بیابان زایی و تثبیت شن های روان و جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش طوفان های شن و گردوغبار جنگل کاری شده اند.

وی افزود: این متخلفان در چند مرحله اقدام به قطع 300 اصله درختچه تاغ کرده بودند که پس از دستگیری به مرجع قضایی معرفی شدند.

اضافه می نماید قاچاق چوب تاغ تهدید اصلی تاغزار‌های این شهرستان است که سودجویان با هدف تهیه زغال نسبت به قطع آنها اقدام می‌کنند.

نخعی در پایان از ساکنین محلی درخواست نمود موارد مشکوک در تخریب و تجاوز به اراضی ملی و قطع تاغزارها را به تلفن ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند.

 

 

نظر شما