مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

تعطیلی ورزش در ایام کرونا در آینده پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۲۲:۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۲۹۸۹
تعطیلی ورزش در ایام کرونا در آینده پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید براینکه تعطیلی مطلق ورزش به بهانه کرونا به هیچ عنوان قابل قبول نیست گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی باشگاه ها و اماکن ورزشی نباید ورزش به صورت مطلق تعطیل شود چرا که به موازات آن سلامت مردم به صورت جدی با خطر مواجه می شود و در آینده پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانها، مسئولان ستادی اداره کل،و مسئولان بخش های سراسر استان یزد با حضور "مسعود شریعتی" مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: ورزش به یکی از ضروریات زندگی در راستای ایجاد و تقویت سلامت، شادابی و پویایی درجامعه تبدیل شده است اما فعالیت اماکن و باشگاه های ورزشی به مدتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که جان افراد را در معرض تهدید و خطر قرار داده است به حالت تعطیل در آمده اند.

شریعتی بر پیگیری، بسترسازی و تدوین برنامه های این اداره کل برای انجام ورزش در خانه به صورت تمرینات ورزش همگانی و حتی قهرمانی، تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از تجربیات ارزشمند این دوران، ورود جدی‌تر به فضای مجازی برای ارایه آموزش ها، تمرینات و مسابقات ورزشی است که امکان استفاده گسترده در جای جای استان را فراهم کرده است و نباید به بهانه کرونا فعالیت های ورزشی و برگزاری رویدادها تعطیل شود .

وی ادامه داد : روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها باید با برنامه ریزی و نشست های تخصصی مشکلات و چالش های ورزش شهرستان را شناسایی و جهت رسیدن به هدف مطلوب برنامه ریزی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به ایجاد بیش از 100 خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان ، بیان داشت: باید بر فعالیت مستمر و دائم خانه های ورزش روستایی نظارت شود و بانوان و آقایان عادلانه از این فضای ورزشی ایجاد شده استفاده کنند و همچنین مسابقات مختلف به مناسبت ها در قالب جام نوروز ، رمضان ، دهه فجر و غیرو برگزار شود.

شریعتی اظهار داشت: در بحث توسعه زیرساخت های ورزشی باید در احداث و تکمیل پروژه های ورزشی نظارت کامل بر عملکردها شود و ایرادات موجود باید تذکر داده شود تا در بهتر اجرا و ساخته شدن اماکن ورزشی گام برداشته شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر مستند سازی اراضی و املاک و اخذ سند اراضی ورزشی تاکید کرد و گفت: سعی و تلاشمان براین بوده است تا حتی یک متر فضای ورزشی نیز تغییر کاربری نشود و فروش بعضی از املاک که به مزایده گذاشته شده هم یا با همان کاربری ورزشی بوده و یا محل های بلا استفاده بوده است.

این مقام مسئول در رابطه با حوزه ورزش و قهرمان پروری نیز بیان کرد: بحث مسابقات و قهرمان پروری و ورزش قهرمانی نباید مغفول بماند و به دلیل کرونا تعطیل شود و باید مدیریت شود تا در بهترین شکل ممکن برنامه ریزی صورت گیرد و همچنین سند توسعه ورزش نمایشی تدوین نشده است و اجرایی شدن آن ضرورت دارد و باید برای بهتر اجرایی شدن آن تلاش و برنامه ریزی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اضافه کرد: در رابطه با توسعه ورزش بانوان نیز حتما در هر شهرستان یک سالن اختصاصی بانوان در نظر گرفته شود و توجه ویژه به بانوان شود و نباید سالن اختصاصی بانوان به فعالیت های دیگر اختصاص داده شود.

شریعتی بر لزوم برنامه ریزی در حوزه جوانان و برگزاری مداوم و مستمر ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و ادامه داد : خوشبختانه همه شهرستان ها دارای سازمان های مردم نهاد جوانان هستند و بعضی از شهرستان ها برنامه های خوبی برگزار کردند و یکی از موارد مهم که باد پیگیری شود صدور ابلاغ مشاورین جوان توسط فرمانداران است که لازم است.

وی افزود: در راستای حمایت از سمن های جوانان در شهرستان ها پیگیری شود و ساختمانی برای جوانان در نظر گرفته شود تا محلی برای فعالیت جوانان باشد.

در این  نشست  پیرامون مسایل و مشکلات موجود در ادارات ورزش و جوانان شهرستانها ، وضعیت پیشرفت فیزیکی اماکن ورزشی ، برنامه های هیئت های ورزشی ، روند ابلاغ اعتبارات و دیگر موارد اداری بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز