آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گلستان تا ۳۰ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۵:۳۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۳۰۷۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گلستان تا ۳۰ دی ۹۹
طبق آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تعداد موارد بستری در شبانه روز گذشته با افزایش نسبی همراه بوده که می‌تواند در صورت توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی، خطر گرفتار شدن در موجب بعدی شیوع کرونا را در پی داشته باشد.

به گزارش برنا؛ تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان از 351 نفر به 366 نفر در شبانه روز گذشته رسیده است و لزوم رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و خطر عادی انگاری را جدی‌تر می‌کند.

در یک هفته اخیر با افزایش دمای هوا، بسیاری از مردم بدون رعایت پروتکل‌ها و به صورت جمعی و چند خانواده‌ای در تفرجگاه‌های استان حضور پیدا کردند. بازارها بیشتر از هر زمان دیگری شلوغ شده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری و بسیاری از واحدهای صنفی دیگر چندان جدی گرفته نمی‌شود.

به رغم تأکیدات و هشدارهای چندباره در خصوص لزوم زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌های درون شهری اما هنوز هم تعداد قابل توجهی از مسافران ماسک نمی‌زنند و برخی رانندگان هم توجهی به سوار کردن مسافر کمتر ندارند.

با توجه به شکنندگی اوضاع، عادی انگاری سم مهلکی خواهد بود که بار دیگر همه‌گیری گسترده کرونا را رقم خواهد زد.

دور از ذهن نیست که در پی کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو تا سه هفته آینده شاهد موج دیگری از شیوع بیماری در برخی مناطق استان باشیم. همان وضعیت یا حتی بدتر از شرایطی که امروز گریبان سه شهرستان کردکوی، بندرگز و بندرترکمن را گرفته است.

مسئولان بهداشت و درمان استان هم بارها تأکید کرده‌اند که مردم دورهمی و مراسمات جمعی برگزار نکنند اما گویا برخی شهروندان با گذشت 11 ماه و جان باختن هزاران نفر از مردم کشورمان خطرات این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره اظهار داشت: در هفته اخیر روزانه 50 تا 60 مورد بستری در مراکز درمانی داشتیم که به همین نسبت نیز بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سراج‌الدین عارف نیا گفت: بار کلی بستری‌ها در روزهای اخیر بین 330 تا 350 متغیر بوده که امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم به تعداد روزانه 30 مورد بستری برسیم.

وی افزود: با اینکه در اغلب نقاط استان وضعیت کمی رو به بهبود بوده اما آمار بیماران بستری در شهرهای کردکوی و بندرگز بالاتر از سایر شهرها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: مردم باید حساسیت لازم را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشند. ممکن است فردی که در ظاهر سالم بوده، ناقل بیماری باشد و سبب ابتلای افراد زیادی شود.

وی اظهار داشت: آنچه تا کنون به اثبات رسیده، این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه برای مقابله با این بیماری است تا بتوان زنجیره انتقال این بیماری را قطع کرد.

عارف نیا در پایان گفت: ماسک زدن در هنگام خروج تا بازگشت به منزل، عدم برگزاری و شرکت در دورهمی‌ها، عدم حضور در فضاهای بسته و رعایت فاصله فیزیکی از مواردی است که خانواده‌ها در رعایت آن نباید خسته شوند و به آنها کم توجهی کنند.

 

نظر شما