یادداشت؛

پیکر بی‌جان مازندران زیر تازیانه‌های کرونای وارداتی

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۷:۴۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴۴
پیکر بی‌جان مازندران زیر تازیانه‌های کرونای وارداتی
محمد مبرا

اخباری که این روزها در شرایط خاص کرونایی کشور منتشر می‌شود موید آن است که همه استان‌ها از بحران کرونا خارج شده‌اند غیر از مازندران! اما نحوه بیان این موضوع از طریق برخی مسئولان و گزارشات رسانه‌ای به‌گونه‌ای است که انگار این مردم مازندران هستند که در مبارزه با کرونا کم کاری می‌کنند و عوامل دیگر نقشی ندارند.

منکر بعضی رفتارهای اشتباه و عادی انگاری عده ای معدود از شهروندان نیستیم، اما دوستان در خبرها و رسانه‌ها به گونه‌ای درباره مازندران صحبت می‌کنند انگار این فقط مردم استان هستند که مقصرند، نه جان فدائیان جنگل و دریا!

وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دیگر نقاط کشور بسنجید و با مازندران مقایسه کنید. شنیده‌ها حاکی از آن است که مردم این استان به مراتب بهتر از دیگران رعایت می‌کنند. واقعیت این است که هر روز کُشته می‌دهیم و برخی از آمارها هم دردناک و متاثرکننده است اما واقعاً علت اصلی چنین وضعیتی فقط مردم نیستند.

آیا نمی‌دانید مازندران شاهراه عبور و مرور و مقصد اول گردشگران و خوش‌نشین‌هاست؟ نمی‌دانید اینجا استان همیشه میزبان بدون زیرساخت و بدون بودجه کافی است؟

از آن گزارشگر کم اطلاع مازندرانی هم گلایه داریم که دوربین خود را در بازارهای خدمات‌رسان! برای میهمانان ناخوانده در شهرهای ساحلی گرداند و از گزارش خبری اش این‌طور استنباط می‌شود؛ این مردم مازندران هستند که رعایت نمی‌کنند و احتمالاً عامل اصلی چنین وضعیتی هستند!

اگر پای تسویه حساب‌های سیاسی و یا هر چیز دیگری در میان است، خودتان می‌دانید و خدای خودتان. اما کسی حق ندارد مردمی را که خود حتی در دوردست‌ترین روستاهای استان به‌صورت خودجوش پای کار بودند و هستند و حتی از ضد عفونی معابر گرفته تا تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده با هزینه شخصی دریغ نکردند، مقصر اصلی این وضعیت جلوه دهد.

آری اینجا استان مردم با فرهنگ و صبور مازندران است که بار مسافرت‌ها و ترددهای غیرضروری مردم کشور را به دوش می‌کشد و گاهاً به دلیل همین جفا کردن ها و زیر تازیانه‌های مرگبار کرونای وارداتی، عزیزان خود را از دست می دهند و متاسفانه از سوی برخی افزاد مسئول ممکن است بعنوان مقصر هم معرفی شوند.

مسئولان وزارت بهداشت هم برای بازدید به مازندران بیایند، اما نه فقط برای بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی؛ به شهرهای توریستی و شهرک‌های خوش‌نشین‌ها هم سر بزنید و استعلام کنید که از کجا و برای کدام ضرورت آمده‌اند؟ به مرکز شهرهای مظلوم مازندران هم سر بزنید. ببینید مردم مازندران پروتکل‌های بهداشتی را علیرغم نارسایی‌ها و مشکلات فراوان رعایت می‌کنند یا خیر؟ بازدید میدانی ساده از شهرهای مازندران و مقایسه آن با دیگر مناطق کشور همه چیز را روشن می‌کند. بسم الله …

نظر شما