گذشت ۴۱۰ میلیارد ریالی شکات یزدی از ابتدای سال جاری

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۰:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۳۶۶
گذشت ۴۱۰ میلیارد ریالی شکات یزدی از ابتدای سال جاری
رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از گذشت مبلغ ۴۱۰ میلیارد ریال توسط شکات پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد در کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "غلامعلی دهشیری" رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء  ستاد دیه استان یزد با اعلام خبر گذشت مبلغ ۴۱۰ میلیارد ریال توسط شکات پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد در کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری اظهار کرد: به کوشش اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه، شورای حل اختلاف صلحی زندان، مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد و طی برگزاری جلسات متعدد با شکات پرونده مبلغی بیش از ۴۱ میلیارد تومان از شکات پرونده ها در ابتدای سال جاری گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده است .

این مقام مسئول با اشاره به تلاش و کوشش اعضا کمیته صلح و سازش برای حل و فصل نمودن پرونده محکومین جرایم غیر عمدگفت: اعضا این کمیته و مددکاران زندان در تلاش اند تا با رعایت شرایط انصاف در پرونده‌های قضایی و حقوقی طرفین و با اتکا به آموزه های دینی و اخلاقی با اولویت قرار دادن رضایت خداوند و بحث صلح و سازش، تا حد ممکن، بیشترین اخذ گذشت رضایتمندانه را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیکوکاران به دلیل مشارکت بسیار خوب با ستاد دیه استان گفت: نیکوکاران و خیرین استان همواره یار و همراه این ستاد بوده و در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مشارکت می نمایند به صورت ویژه در ایامی که کشور با بیماری منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کند نیز شاهد حضور این نوع دوستان در ستاد و اهدای مبالغی جهت آزادی محکومین مالی هستیم.

دهشیری در ادامه افزود: با کمک خیرین و نیکوکاران ار ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۸۵  مددجو محکوم مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند که بدهی آنها مبلغ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال بود که مبلغ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال از این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۷۸ میلیاردریال زمینه آزادی این  ۲۸۵ محکوم مالی از زندان فراهم گردید.

وی بیان داشت : در دی ماه سال جاری ستاد دیه طی برگزاری دو آیین تعداد ۲۳ مددجو مالی را از زندانها استان و به آغوش خانواده خود بازگشتند که تعداد ۱۳ مددجو در مرحله نخست همزمان با سالروز شهادت سردار دلها شهیدحاج قاسم سلیمانی در تاریخ ۱۳ دی ماه  و تعداد ۱۰ مددجو در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از زندانهای استان آزاد شدند .

این مقام قضایی در پایان گفت: هم اکنون تعداد ۲۰۹ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندانهای استان به  سر می برند که برای آزادی آنها مبلغی بیش از  200 میلیارد تومان نیاز است که چشم انتظار کمک مردم نوعدوست و نیکوکار استان یزد هستند.

نظر شما