رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

استقرار اکیب های راهداری در گردنه های سرد و برف گیر ایلام

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۵:۳۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۲۳۸۶۹
رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: بیش از 224 اکیب راهداری به صورت شبانه روزی در محورهای سرد و برفگیر استان مشغول نمک پاشی ، برف روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی ایلام هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، " محمد حسنی"  افزود:گردنه قلاجه ، تونل آزادی ، محور ایلام –حمیل، محور بدره –ایلام ، محور دره شهر –آبدانان (کبیرکوه) ، محور ایلام –ملکشاهی –زرین آباد  از محورهای برفگیر استان ایلام هستند که راهداران به صورت 24 ساعته مستقر هستند  که در صورت بارش ضمن برف روبی، به مسافران در جاده های استان نیز کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه راهداران استان در 7 راهدارخانه ثابت و 13 راهدارخانه سیار مشغول خدمات دهی به مسافران، بازگشایی جاده ها و غیره هستند، اظهار داشت: راهداران ایلام در بازگشایی محورهای مواصلاتی و نمک پاشی و کمک به مسافران تلاش قابل توجهی می کنند به نحوی که در سالهای گذشته رضایت نسبی مردم را بدست آوردند.

رئیس روابط عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از رانندگان و مسافرانی که در محورهای کوهستانی تردد می کنند، خواست: در صورت تردد در محور های کوهستانی  وسایل گرمایشی ، زنچیر چرخ همراه داشته باشند و قبل از حرکت اطلاعات وضعیت راهها را از سامانه 141 اخذ کنند و به هشدارهای پلیس راه و راهداران توجه کنند.

محورهای مواصلاتی ایلام به سبب بارش برف و باران لغزنده است/ رانندگان مراقب باشند

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون شاهد ریزش باران در محورهای مواصلاتی و ریزش برف در مناطق کوهستانی هستیم، گفت:  رانندگان برای رانندگی در این شرایط مراقب باشند.

سرهنگ  رضا همتی زاده خاطر نشان کرد:بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی  استان از بعداز ظهر امروز چهارشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد .

وی اظهار داشت: هنگامی که در هوای بارانی رانندگی می کنید، آبگرفتگی های مسیر در قسمت هایی از جاده ها پیدا می شوند و از بزرگترین خطراتی هستند که در کمین راننده خواهد بود و زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می شوید نیروی بازدارنده را در مقابل حرکت خودرو حس می کنید ، و به علت سرعت ناگهانی آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو بوجود می آید.

  رئیس پلیس راه استان ایلام  با بیان اینکه روش صحیح رانندگی در هوای بارانی کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله وسیله نقلیه با سایر خودروهاست، تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن جاده های استان بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات وجود دارد که در این شرایط باید علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی خصوصا زنجیر چرخ، باید چراغ های مه شکن  جهت دیده شدن را روشن کرد.

 وی گفت : با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی ، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

هوای ایلام از امشب برفی می‌شود

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی  استان ایلام با اشاره به اینکه بارش برف و باران از امشب موجب ناپایداری هوای در این استان می‌شود، گفت: از اواخر وقت امروز بارش باران در نقاط مختلف استان آغاز می‌شود و ابتدا بارش ها به صورت باران خواهد بود و سپس از اواخر وقت امشب باتوجه به سرمای هوا، بارش برف در نقاط سردسیر و معتدل دور از انتظار نخواهد بود.

مجتبی میهن‌پرست افزود: در نقاط کوهستانی و ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد و طبق بررسی الگوهای جوی میزان بارش نزولات جوی در مناطق شمالی متوسط و در مناطق گرمسیر ضعیف است و این سیستم بارشی صبح فردا از آسمان استان خارج خواهد شد.

میهن‌پرست یادآور شد: وزش باد نیز از امروز آغاز شده است و دمای هوا در نقاط سردسیر بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید و در مناطق گرمسیر  به نزدیک صفر می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز