به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر:

نخستین لیگ تندرستی ایران در استان سمنان برگزار می شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۷:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۳۹۲۸
نخستین لیگ تندرستی ایران در استان  سمنان برگزار می شود
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان سمنان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجراین استان میزبان نخستین لیگ تندرستی ایران می‌شود
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان،  جلسه هم اندیشی و هماهنگی  نخستین "لیگ تندرستی ایران" در استان سمنان با حضور مصطفی مرادی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ، معاونین  اداره کل ، همت هادیان رئیس هیئت ورزش های همگانی استان سمنان ، دبیر ، نائب رئیس و جمعی از کارشناسان در شامگاه روز چهارشنبه در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.
مصطفی مرادی با بیان اینکه لیگی تحت عنوان لیگ تندرستی ایران، برای مشارکت همه آحاد مردم متناسب با ظرفیت فعالیت های ورزشی و جسمانی طراحی شده است، گفت: لیگ تندرستی ایران که برای اولین بار در سطح کشور برگزار می شود با استفاده از جذابیت های ورزش رقابتی و رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت اقشار مختلف جامعه را مدنظر قرار خواهد داد.

وی افزود: هرچه رقابت در حوزه ورزش همگانی بیشتر شود، مشارکت اقشار مختلف ارتقا خواهد یافت و این مساله به بهبود وضعیت سلامت عمومی جامعه کمک خواهد کرد.

در ادامه همت هادیان با اشاره به برگزاری نخستین لیگ تندرستی در استان اظهار داشت: لیگ تندرستی ایران با هدف ورزش و حضور همه مردم در این عرصه و بهبود شرایط جسمی مردم در دوران کرونایی از 4 بهمن در استان سمنان آغاز خواهد شد؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایطی که گاهی انجام فعالیت ورزشی را محدود کرده فدراسیون ورزش های همگانی برنامه ویژه‌ای را ادامه‌دار تا پایان اسفندماه پیش‌بینی کرده تا مردم در این شرایط نیز ورزش کنند.

وی در رابطه با علت برگزاری این لیگ و دوره برگزاری آن افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی و مطالعات انجام شده، حداقل زمانی که باید یک سری فعالیت‌ها انجام شود تا منجر به تغییر رفتار پایدار شود حدود ۶۴ روز است. بر همین اساس نخستین دوره لیگ تندرستی ایران در ۸ هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: کار تدوین شیوه‌نامه دقیق و جامع ارزیابی مشارکت استان‌ها در این لیگ انجام شده که با در نظر گرفتن شاخص جمعیت استانی برای انجام ارزیابی عادلانه و نیز مشارکت در طرح براساس جمعیت کلی هر استان کنترل خواهد شد؛ استان‌های دارای جلب مشارکت عمومی و موفق‌تر در مشارکت مردم در طرح رتبه و جایگاه بهتری در جدول ارزیابی خواهند داشت.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان سمنان تصریح کرد: براساس این طرح ورزشی فدراسیون، هر روز یک پروتکل ورزشی برای اقشار مختلف جامعه و تمام سنین بالای 10 سال از سوی سامانه ورزش های همگانی عرضه خواهد شد که باید این دستورالعمل اجرایی شود و سپس ویدئو این فعالیت ورزشی برای سامانه ارسال شود؛ باید افراد جامعه از 4 بهمن ماه تا پایان اسفندماه این اقدام را انجام دهند که یک امتیاز به ازای هر روز آن به فرد و هم به استان تعلق خواهد گرفت.

وی در خصوص چگونگی مشارکت و ثبت نام در نخستین لیگ تندرستی ایران اظهار داشت: وبسایتی به همین منظور با دامنه https://irantandorosti.ir/ طراحی شده و مشارکت در این لیگ و آشنا شدن با برنامه های تمرینی از طریق این سایت انجام می پذیرد.

هادیان در ادامه گفت: برای ثبت‌نام و حضور در این لیگ افراد باید مشخصات شخصی شامل شماره تلفن همراه و شماره ملی است و همین طور ویدئوهایی که گرفته‌اند را به سامانه ورزش‌های همگانی ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: شروع لیگ تندرستی ایران با 32 تیم خواهد بود که البته در سال آینده 2 گروه تشکیل خواهد شد که 16 تیم نخست به لیگ برتر رفته و 16 تیم دوم به لیگ دسته یک می‌روند، البته در پایان این لیگ به نفرات برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت و افراد شرکت کننده براساس امتیاز و جایگاهی که به دست آورده‌اند از جوایز مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان سمنان ادامه داد: مراسم پایانی و اختتامیه مسابقات با حضور مسئولان ورزش کشور خواهد بود که نه تنها به هیئت و کمیته‌های برتر که همان‌طور که اعلام شد به نفرات برگزیده و مشارکت کنندگان در این لیگ نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه