توزیع بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۴۳۴۱
توزیع بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در آذربایجان‌غربی
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از توزیع یک هزار و ۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در سال زراعی ۹۸-۹۹ در استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی ؛جعفر وحدت ، با بیان اینکه سن از آفات مهم غلات به ویژه گندم و جو در کشور است که علاوه بر خسارت کمی و کاهش عملکرد، باعث افت شدید کیفیت نانوایی گندم می‌شود، افزود: امسال شاهد تلاش مضاعف و رکورد شکنی مبارزه با سن گندم با همت کشاورزان و کارشناسان حفظ نباتات در سال جهش تولید در استان بودیم و وضعیت مزارع گندم از نظر مبارزه با سن در شرایط مطلوب و رضایت بخش قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۹۸-۹۹ به منظور انجام مبارزه شیمیایی با آفات و بیماریها و علف های هرز در کلیه محصولات باغی و زراعی بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده از سوی جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم مورد تایید هیئت نظارت بر سموم از سوی بخش خصوصی و تعاونی تدارک، تامین و توزیع شده است.

وحدت تاکید کرد: نظارت مستمر در مراحل توزیع سموم در قالب ۱۸ اکیپ استانی و شهرستانی مشتکل از نمایندگان سازمان های جهاد کشاوزری، صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی کشاورزی به همراه منابع طبیعی استان صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از انجام یک هزارو ۵۴۰ مورد بازدید از مراکز تامین و توزیع سموم در طول ۹ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: برنامه ریزی و تدارک و تامین به موقع سموم از سوی بخش غیردولتی، افزایش تعداد ایستگاه های پیش آگاهی جهت ردیابی، رصد و پایش آفات، افزایش تعداد ایستگاه های دیتا لاگر و گسترش مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک از مهمترین برنامه های این معاونت در سال زراعی  جاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز