پس از ۱۹ سال ؛

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام تصویب شد/ پیش بینی جابجایی سالانه ۴۰۰هزارتن بار در افق ۲۰ ساله

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۰۹:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۷۴۹
طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام تصویب شد/ پیش بینی جابجایی سالانه ۴۰۰هزارتن بار در افق ۲۰ ساله
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: طرح جامع منطقه پس از 19 سال با حضور معاون اول رییس جمهوری و تنی چند از وزرا و روسای بانک مرکزی و سازمان حفاظت محیط زیست مصوب و به بار نشست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نادر ثناگو مطلق ضمن مثبت ارزیابی کردن تصویب طرح جامع این منطقه گفت:  منطقه در چهار فاز طراحی که مساحت فاز اول ۴۰ هکتار، دوم ۵۶ ، سوم ۱۶و چهارم ۱۶۵ هکتار است، که هم اکنون در حال توسعه زیر ساخت ها در فاز چهار و با اولویت صنایع آی.سی.تی و آی .تی هستیم.

نادر ثناگو مطلق افزود: با توجه به توسعه روز افزون زیر ساخت ها در این منطقه و با هدف مدیریت کالبدی و منسجم در آن، شرکت خدمات هوایی پیام به عنوان متولی منطقه ، تصمیم به تهیه طرح جامع و برنامه عملیاتی در محدوده سه هزار و ۶۰۰ هکتاری منطقه و فرودگاه پیام نمود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی این طرح تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز، قزوین و غرب تهران و همچنین پشتیبانی از فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام در زمینه صادرات و واردات است.

وی با بیان اینکه مدت اجرای طرح جامع ۲۰ ساله است خاطر نشان کرد: مطالعات طرح جامع و برنامه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه بین المللی پیام در چهار مرحله کلان اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به عملکرد طرح در اسناد فرادست اشاره و گفت: همچنین انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا، توسعه و تجهیز منطقه در غالب کاربری های صنایع تبدیلی، فرودگاه، انرژی خورشیدی و تعیین نقش منطقه به عنوان شهرک آی.سی.تی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دانش بنیان از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

ثناگو مطلق ادامه داد: ایجاد دهکده ها و پارک های لجستیکی متکی به فناوری های موج چهارم به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه تجارت، ارتقاء سطح مهارت و فناوری در صنعت، پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته و دانش بنیان، شکل گیری بنگاه های فناوری صادرات گرا و ارتقای فناوری و توسعه زیر ساخت های شبکه های پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه کشور را از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان عنوان کرد.

وی ادامه داد: به صورت خلاصه دست یابی به جایگاه بزرگ ترین مرکز صادرات و پردازش در کشور، ترانزیت کالاها با فناوری های پیشرفته، شکل گیری مرکز تجارت و بازرگانی مدرن و تبدیل پیام به یکی از قطب های آموزش عالی آی.تی بین المللی را می توان از مهم ترین مزیت های تصویب طرح جامع منطقه به شمار آورد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام شهر فرودگاهی، شهرک فناوری های نوین و منطقه ویژه اقتصادی را مهم ترین مفاهیم کلان و تاثیر گذار در طرح جامع و برنامه عملیاتی این منطقه عنوان و افزود: هم اکنون پروازهای آموزشی با بیش از ۴۶ هزار پرواز در سال و میانگین سالانه حدود ۴۰۰ تن جابه جایی بار در فرودگاه پیام صورت می گیرد.

ثناگو مطلق خاطر نشان کرد: این در حالی است که در افق طرح جامع پیش بینی تعداد مسافران و میزان بار بین المللی فرودگاه بین المللی پیام به ترتیب حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و چهار صد هزار تن خواهد بود.

 

نظر شما