سمن های جوانان استان یزد می توانند بازوی توانمندی برای دولت باشند

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۰:۵۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۴۸۱۷
سمن های جوانان استان یزد می توانند بازوی توانمندی برای دولت باشند
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت : سمن ها ثابت کرده اند که با توجه به دارا بودن نیروی های جوان و فعال و دارای روحیه جهادی می تواند بازوی توانمندی برای ارگان های دولتی باشند به شرطی که به سمن ها بها داده شود و از آنها در تصمیم گیری های مهم و حیاتی استفاده شود.

به گزارش خبرگزار ی برنا؛  "مسعود شریعتی" مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در نشست با تعدادی از جوانان با حضور "اعظم السادات امامی" معاون فرهنگی و امور جوانان این اداره کل و تعدادی از اعضاء سمن های جوانان استان یزد برگزار شد، گفت: سمن های جوانان دارای روحیه جهادی  هستند و با هدف خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان و  افراد آسیب پذیر جامعه  فعالیت می کنند.

شریعتی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد در هرجا ورود پیدا کنند قطعا شاهد تغییرات اساسی درآن منطقه خواهد شد و از آنجایی که سمن ها از جنس خود مردم هستند و بهتر  مشکلات و دغدغه های مردم را درک و لمس می کنید اگر به سمن بها داده شود می تواند گام موثری در جهت حل مشکلات مردم بردارد.

وی به نقش واهمیت سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان به عنوان بازوی دولت بر  برون سازی کارها به سازمانهای مردم نهادتاکید کرد وافزود:   اگر کاری به سمن ها داده شود، سمن ها آن را با یک پنجم هزینه انجام می دهد و در دستگاه های دولتی ماهم نباید سمن ها را رقیب خود بدانند و باید از آنها حمایت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان داشت :سمن های جوانان باید مطالبه گر باشند و چالش های استان را شناسایی، بررسی و در اولویت قرار دهند و بتوانند مسائل را برجسته و مسئولان را به این مسائل حساس کنند.

در این نشست اعضاء سمن های جوانان نیز به فعالیت های انجام شده خود اشاره و مسائل و مشکلات را بیان کردند و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است نشست "سه شنبه ها با جوانان" هر هفته با حضور نمایندگان تعدادی از سمن ها در راستای بررسی مسائل و مشکلات آنها و هم اندیشی در راستای اجرای بهتر برنامه ها برگزار می شود.

نظر شما