رئیس فدراسیون روستایی و بازی های بومی محلی در دیدار با استاندار یزد :

به دنبال برگزاری رویدادهای بین‌المللی در شهر تاریخی یزد هستیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۱:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۲۴۸۹۶
به دنبال برگزاری رویدادهای بین‌المللی در شهر تاریخی یزد هستیم
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از برنامه‌ریزی جهت برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمد تقی امیری خراسانی"  رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در دیدار با "محمد علی طالبی" استاندار یزد گفت: جای خرسندی است که هم جوانید و هم ورزشی، و این مهم را به فال نیک گرفته و قطعا روزهای روشنی در انتظار ورزش یزد خواهد بود.

امیری خراسانی افزود: در صددیم ورزش‌هایی که در سطح شهرها فعال هستند در روستاها نیز فعال و یا فعال‌تر شوند و همچنین به‌جد پیگیریم تا با هماهنگی شهرداری‌ها در سطح بوستان‌های مهم شهرها ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ترویج داده شود.

رییس فدراسیون ادامه داد: کمتر کسی پیدا می‌شود که بگوید هفت سنگ بازی نکرده باشد، باتوجه به اینکه این بازی جزو بازی‌های اصیل این سرزمین است اما متاسفانه امروزه این بازی از سبد بازی‌های ایران در حال حذف شدن است، در حالی که در هند به طور رسمی لیگ برتر این ورزش درحال برگزاریست.

وی تصریح کرد: امروز بایستی با ثبت ملی و بین‌المللی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی جلوی سرقت رفتن آنها را بگیریم، تا همین اتفاقی که سر ورزش زو آمد، تکرار نشود.

 امیری خراسانی در ادامه عنوان کرد: استان یزد جزو استان‌های گردشگرخیز است و برای جذب گردشگر ورزشی، برگزاری رویدادهای بین‌المللی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی بسیار مساعد است.

این مسئول ارشد فدراسیون گفت: از همین روی با هم‌افزایی مجموعه استان با فدراسیون امکان برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در سال آینده وجود دارد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه ورزش استان به ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی نگاه مثبتی بوده و جای خرسندی است که امروز شاهدیم یزد قطب ورزش فوتوالی ایران شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز