کتابخانه جامع مدیریت شهری سنندج پذیرای شهروندان است

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۰:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۵۳۴۰
کتابخانه جامع مدیریت شهری سنندج پذیرای شهروندان است
دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی سنندج گفت: کتابخانه جامع مدیریت شهری شهرداری سنندج با ۷ هزار جلد کتاب در دو حوزه تخصصی و عمومی پذیرای شهروندان سنندجی است

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ کتابخانه جامع مدیریت شهری شهرداری سنندج در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع در ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج با منابع هفت هزار جلد کتاب در ۲ حوزه تخصصی و عمومی پذیرای شهروندان سنندجی است.

جواد مصطفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بخش تخصصی این کتابخانه مشتمل بر موضوعاتی چون عمران، راه و ساختمان، معماری و شهرسازی، کمیسیون‌های تخصصی شهرداری، برنامه‌ریزی شهری، فضای سبز، مالی، حقوقی و املاک، انتشارات سازمان شهرداری‌ها و کتب مرجع است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمومی این کتابخانه هم شامل کلیات،تاریخ، ادبیات،هنر،کتب محلی و آثار نویسندگان بومی به زبان کردی در حوزه های گوناگون است یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت تجهیز و تامین امکانات شامل میز و صندلی و سیستم کامپیوتر هزینه شده است و تا پایان سال جاری جهت به روز کردن و خرید منابع  جدید نیز ۵۰۰ میلیون ریال دیگر هزینه خواهد شد.

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: ثبت و جمع‌آوری کتب با استفاده از نرم‌افزار کتابخانه‌ای «نمایه» و سیستماتیک کردن فرایند ثبت، سرچ کتب و رزرو و امانت، همکاری با مراکز علمی و کتابخانه‌های دانشگاهی و دانشجویان، ایجاد و گسترش بخش کودکان در رده‌های مختلف سنی، برگزاری نشست‌ها و نقدهای ادبی و برگزاری فعالیت‌های جنبی و مسابقات کتابخوانی از جمله کارهای در دست اقدام این مجموعه خواهد بود.

مصطفی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هر روز بجز ایام تعطیل از ساعت هشت الی ۱۴ با در دست داشتن کارت ملی از منابع این کتابخانه بهره‌مند شوند.

وی ارائه خدمات به عموم شهروندان و تغذیه علمی علاقمندان، محققان و پژوهشگران بویژه کارکنان شهرداری در حوزه‌ها و ماموریت‌های تخصصی و تقویت و گسترش زیرساخت‌های علمی و آموزشی در راستای تامین منابع حوزه شهر خلاق موسیقی را از اهداف راه‌اندازی این کتابخانه‌ها اعلام کرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج افزود: ایجاد ارتباط و همگرایی با تشکل‌های فرهنگی و مردم نهاد و فعالین و کنشگران اجتماعی و سمن‌های تخصصی در راستای کمک به ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی، رفع معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، ارائه خدمات به شهروندان علاقمند به مطالعه و ترویج کتابخوانی از طریق ارائه خدمات رایگان از دیگر اهداف راه اندازی این کتابخانه است.

وی همچنین به ایجاد ارتباط با مولفان بومی و صاحبان آثار مکتوب علمی، ادبی و پایان نامه های مرتبط با شهر سنندج با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از آثار آنان در قالب خرید و حمایت از انتشار با همکاری شورای کتاب اشاره کرد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز