زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تاثیر گذاری داشتند

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۵:۲۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۱
زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تاثیر گذاری داشتند
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: زنان و بانوان در کنار مردان این سرزمین در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آرمانهای مقدس آن نقش تاثیر گذاری داشتند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو روز یکشنبه در نشست با کارشناسان امور بانوان فرمانداری ها و هماهنگی برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر، هفته زن و کنگره بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر به نقش آفرینی زنان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران یادآور حماسه آفرینی ها و ایثارگریهای زنان و مردانی است که با جانفشانی های خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و امنیت و آرامش امروز کشور مدیون این ایثارگری ها است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم ضروری است زنان و بانوان حضور و مشارکتی فعالتر در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و خواستار مشارکت زنان در انتخابات و حضور زنان توانمند به عنوان نامزد انتخاباتی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان شد.

علیلو با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ زنان شهیده کشور در اسفند ماه اظهار داشت افزود: مقرر شده است دستگاه ها در راستای انجام ۴ طرح مورد اشاره کنگره از جمله نامگذاری حداقل یک مکان به نام زن شهیده در هر شهرستان و طراحی و اجرای المان و یادمان زنان شهیده و ایثارگر در محیط شهری و روستایی شهرستان ها، رسیدگی و سرکشی به زنان جانباز و آزاده و خانواده شهدای زن توسط فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها همزمان با برگزاری کنگره اقدام کنند.

وی ادامه داد: مسئولان امور بانوان فرمانداری ها اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره زنان شهیده در استان را پیگیری و گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این زمنیه را به اداره کل امور زنان و خانواده استانداری اعلام کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از برگزاری اولین جشنواره استانی ایده های نو آورانه بانوان با عنوان “ نوآوری، زن، زندگی” در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای شناسایی ظرفیت ها و پتاسنیل های زنان و خانواده استان در حوزه های مختلف، جمع آوری ایده های خلاقانه زنان به منظور ایجاد زمینه های کار آفرینی و اشتغال،  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

علیلو در ادامه از توجه دولت تدبیر و امید برای استفاده از ظرفیت زنان در عرصه های مدیریتی خبر داد و گفت : دولت تدبیر و امید تلاش کرده است تا از وجود زنان توانمند در عرصه های مدیریتی استفاده کند و در حال حاضر ۱۲ نفر از بانوان استان در پست های مدیر کلی، بخشداری و معاونت فرماندار منصوب شدند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد پارک های بانوان و بازارچه های فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار در برخی از شهرهای استان گفت: ضروری است مسئولان امور بانوان در فرمانداری های استان به جد پیگیر این موضوع باشند.

نظر شما