نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

فرهنگ زکات باید در بین آحاد مختلف مردم نهادینه شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۷:۵۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۵۸۵۳
فرهنگ زکات باید در بین آحاد مختلف مردم نهادینه شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه فرهنگ زکات باید دربین آحاد مختلف مردم نهادینه شود،گفت: ترویج و توسعه فرهنگ پرداخت زکات بین مردم در اولویت برنامه های شورای زکات استان باید باشد و توسعه آن نیازمند فرهنگسازی بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در نشست شورای زکات استان افزود: توزیع هدفمند زکات در بین فقرا و نیازمندان و انجام خدمات ارزشمندی همچون ایجاد اشتغال، تأمین مسکن، خدمات درمانی ، فرهنگی و حمایتی از اقدامات خوب دبیرخانه و شوراهای زکات استان و شهرستان ها می باشد.

وی با بیان اینکه فقرا و نیازمندان باید در اولویت دریافت وجوهات زکات باشند و برای توزیع زکات بین نیازمندان استان با ائمه جمعه و روسای شورای زکات شهرستان ها هماهنگی لازم صورت گیرد، اظهار داشت: تبلیغ، توسعه و ترویج زکات در بین مردم باید در اولویت برنامه های شورای زکات باشد و تجلیل و تکریم پرداخت کنندگان زکات از اقداماتی است که تأثیرات بسیار خوبی در زمینه تبلیغ و ترویج زکات خواهد داشت.

رئیس شورای زکات استان ایلام در ادامه با ارائه پیشنهاداتی در خصوص ترویج بیشتر زکات در استان یادآور شد: دبیرخانه شورای زکات کمیته ای برای جمع آوری زکات مشخص کرده و وظایف اعضای این کمیته نیز مشخص شود.

مردم ایلام سخاوتمند هستند

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه محقق شدن حدود ۱۰۰ درصدی زکات هدف گذاری شده در استان در سالی که مردم با فشارها و مشکلات اقتصادی مواجه بوده اند، نشان دهنده سخاوتمندی زیاد مردم استان است،گفت: هدف گذاری و داشتن برنامه مشخص و مدون برای جمع آوری زکات از اقدام های بسیار خوبی است که کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات در انجام و تحقق آن موفق بوده است.

محمد نوذری افزود: فرهنگ سازی، مهم ترین مقوله در زمینه فراگیر شدن فریضه زکات است و شوراهای شهر و روستا و مبلغان مذهبی می توانند در این زمینه نقش بسیار مهمی داشته باشند.

پرداخت زکات 70 درصد افزایش یافته است

همچنین مدیرکل کمیته امداد ایلام و دبیر شورای زکات استان با اشاره به اینکه : مردم نیکوکار این استان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که به میزان حدود ۹۹ درصد زکات هدف گذاری شده این استان بوده است، گفت: پرداخت زکات در این استان امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

قنبر موسی نژاد اقزود: بر اساس ابلاغیه شورای زکات کشور، فقرا و نیازمندان در اولویت دریافت و جوهات زکات هستند که از میزان زکات جمع آوری شده این استان ۸۷ درصد آن صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده و ۱۳ درصد نیز صرف انجام پروژه های عمرانی عام المنفعه شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر کمک هایی که از محل زکات به بیش از ۹ هزار خانواده نیازمند پرداخت شده است، حدود ۹۰ مورد خدمت مسکن نیز شامل، ساخت و بهسازی برای نیازمندان استان انجام گرفته است،اظهار داشت: پرداخت ۳۴ مورد کمک هزینه خرید جهیزیه، ۷۷ مورد کمک درمانی، ۱۳۰ مورد کمک هزینه تحصیلی و یک مورد آزادی زندانی از دیگر مصارف زکات در استان ایلام بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در استان ایلام از محل زکات جمع آوری شده برای نیازمندان استان شغل ایجاد شده است و در این زمینه با توجه به اینکه ۶۵۰ رأس دام به عنوان زکات جمع آوری شده بود عمده این دام ها با هدف ایجاد شغل و درآمد در اختیار خانواده های نیازمند استان قرار گرفت.

موسی نژاد به عملکرد شوراهای زکات شهرستان ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرستان های دره شهر، ایوان، چرداول و سیروان عملکرد مطلوب تری داشته و از شهرستان های موفق بوده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز