معاون استاندار البرز خبرداد:

سکونت ۱۶۶ هزار تبعه خارجی در البرز/تحصیل ۳۰ هزار دانش آموز افغان در کرج وساوجبلاغ

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۹:۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۵۹۹۴
سکونت ۱۶۶ هزار تبعه خارجی در البرز/تحصیل ۳۰ هزار دانش آموز افغان در کرج وساوجبلاغ
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرزبا بیان اینکه نظارت بر امور اتباع بیگانه، کاهش آسیب های اجتماعی را بدنبال دارد گفت: در حال حاضر بیش از 166 هزار اتباع بیگانه خارجی که عمدتا افغانی هستند در این استان ساکن اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نورمحمد فردی اظهار کرد: بیشتر فراوانی سکونت اتباع افغانی در شهرستان کرج و ساوجبلاغ می باشد که حدود 30 هزار نفر دانش آموز دارند.

وی افزود: تعداد 50 هزار نفر از این اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر اساس قانون بایستی دستگاههای ذی ربط نسبت به شناسایی و دستگیری و طرد آنها اقدام کنند.

معاون استاندار تصریح کرد: از طرفی نیز نظارت و بازرسی با محوریت اداره کل تعاون کار و رفاه و اجتماعی و روسای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت در خصوص اشتغال غیر قانونی اتباع خارجی غیر مجاز در حوزه اصناف، واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی نظارت و بازرسی و کنترل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امسال 4 هزار نفر سهمیه استان البرز بوده گفت:  تاکنون در قالب 136 طرح حدود 5 هزار نفر دستگیر و تحویل اردوگاه عسگر آباد ورامین شده است که هزار نفر بیشتر از سهمیه بوده است.

فردی اضافه کرد: البته قوانین و مقررات اتباع بایستی به روز و بازدارنده باشد تا اعمال قانون به نحو احسن صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه در هر صورت قوانین منع به کار گیری اتباع غیر مجاز بایستی به مبادی ذی ربط اطلاع رسانی و آموزش داده شود، تصریح کرد: در صورت تخلف با کارفرما و کارگر غیر مجاز برخورد قانونی صورت می گیرد که تا کنون 365 مورد بازرسی صورت گرفته است.

فردی افزود: کلیه فرمانداران باید نسبت به برنامه ریزی نظارت و کنترل در خصوص اتباع خارجی در حوزه کاری خود اقدام و نتیجه را به طور مرتب به حوزه معاونت سیاسی گزارش نمایند.

معاون استاندار گفت: سیاست کلی نظام در مورد برخورد با اتباع خارجی بایستی با دقت و با تدبیر و درایت و بر اساس قانون اعمال شود و در هر صورت خون و خاک هویت را شکل می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز