شهردار سنندج:

هنرمندان در تمامی جوامع از جایگاه والایی برخوردار هستند

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۹:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۶۰۰۲
هنرمندان در تمامی جوامع از جایگاه والایی برخوردار هستند
شهردار سنندج گفت: تعیین بانک اطلاعاتی هنرمندان و همچنین تعامل و همکاری هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در راستای ساماندهی قطعه هنرمندان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ با هدف ساماندهی قطعه هنرمندان در آرامستان بهشت محمدی جلسه ای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، هیات امناء قطعه هنرمندان و همچنین برخی از مدیران شهرداری برگزار شد.

شهردار سنندج اظهار داشت: هنرمندان در تمامی جوامع از جایگاه والایی برخوردار هستند و مردم هم همیشه قدردان زحمات و فعالیت های جامعه هنری بوده و هستند.

مهندس صیدی بیان کرد: تجلیل و تقدیر از جامعه هنرمندان و معرفی آثار آنها به تمامی اقشار در راستای شناخت بیشتر و بهتر از هنرمندان بسیار ضرروی و حائز اهمیت است.

وی گفت: استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان به نامی بوده که نام و آوازه آنها در عرصه بین المللی درخشیده است.

وی همچنین عنوان کرد: در تمامی دنیا از مزار هنرمندان و فرهیختگان بعنوان نماد و المان فرهنگی و همچنین بعنوان جاذبه گردشگری و توریستی، بهره می گیرند.

مهندس صیدی عنوان کرد: در سنوات گذشته قطعه ای در آرامستان بهشت محمدی تحت عنوان قطعه هنرمندان اختصاص داده شده بود؛ که این قطعه دارای برخی مشکلات است.

وی افزود: خوشبختانه یکی از اقدامات ارزنده که در این دوره صورت گرفت بحث تملک 32 هکتاری جهت توسعه آرامستان بهشت محمدی بود که با این اقدام امکان توسعه قطعه هنرمندان هم فراهم شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تدفین هنرمندان در قطعه هنرمندان دارای ضوابط و چهارچوب خاصی است بنابراین تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان بسیار مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کالبدی و فضای قطعه هنرمندان هم مورد نقد جامعه هنری است که تلاش می کنیم با استفاده از نظرات هنرمندان نسبت به ساماندهی این قطعه اقدام نماییم.

در این جلسه هیئت امناء قطعه هنرمندان نظرات خود را در خصوص نحوه ساماندهی و همچنین برگزاری مراسم باشکوه تشییع و تدفین هنرمندان بیان نمودند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز