مصرف گاز در آذربایجان‌غربی رکورد بی‌سابقه‌ای زد

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۴:۴۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۶۲۰۸
مصرف گاز در آذربایجان‌غربی رکورد بی‌سابقه‌ای زد
رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی، گفت: مصرف گاز در استان رکورد زد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی محمودی، گفت: با توجه به بارش‌های هفته گذشته و افت دمای شدیدی که در استان به وجود آمد، مصرف گاز از اول بهمن‌ماه روز به روز افزایش یافت تا اینکه در روز چهارم بهمن به رکورد بی‌سابقه ۲۹ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۸۷ متر مکعب رسید.

وی با اعلام اینکه تاکنون چنین رکورد مصرفی در آذربایجان‌غربی نداشته‌ایم، افزود: این رقم هشدارآمیزی است که باید کنترل شود تا به مرحله بحران نرسد.

رئیس اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مصرف گاز در استان پس از چهارم بهمن، همچنان در همان حول و حوش بیش از ۲۹ میلیون مترمکعب است، تاکید کرد: مصرف بهینه باید در اولویت هم استانی‌ها باشد تا بتوانیم پیک مصرفی کنونی را بدون افت و حتی قطعی احتمالی سپری کنیم.

محمودی در ادامه به رکورد مصرفی سال گذشته آذربایجان‌غربی در روز هفتم بهمن‌ماه با میزان ۲۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۳۲۵ مترمکعب اشاره کرد و گفت: قسمتی از این افزایش مصرف گاز طی سال‌جاری با توجه به توسعه گازرسانی در استان طبیعی است اما نه به میزانی که اکنون به آن رسیده‌ایم.

به گفته وی، رعایت مصرف بهینه از سوی هم‌استانی‌ها یک ضرور است تا میزان مصرف فعلی را کاهش داده و از مرز هشدار دور نگه داریم.

نظر شما