رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سطح باغات انجیر استان حدود ١٦٠٠هکتار است/ باغات انجیر پلدختر به آبیاری نوین مجهز می شوند

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۴:۴۷:۵۹
کد خبر: ۱۱۲۶۲۶۳
سطح باغات انجیر استان حدود ١٦٠٠هکتار است/ باغات انجیر پلدختر  به آبیاری نوین مجهز می شوند
اسفندیار حسنی مقدم گفت: باغداران زیودار برای مجهز کردن باغات خود به آبیاری نوین اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حسنی مقدم در دیدار ونشست با باغداران منطقه زیودار پلدختر که با حضور فرماندار، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی برگزارشده بود،اظهارکرد: با توجه به اینکه باغات منطقه زیودار به صورت سنتی آبیاری می‌شوند، از باغداران منطقه زیودار تقاضا داریم برای مجهز کردن باغات خود به سیستم آبیاری نوین اقدام کنند.

اوافزود: باغات انجیر استان حدود ١٦٠٠هکتار است که  ۱۴۰۰ هکتار از این مقدار وارد فاز باردهی شده است.

حسنی مقدم  با بیان اینکه سالانه حدود ۲۸ هزار تن انجیر از باغات برداشت می‌شود، تصریح  کرد: عملکرد باغات انجیر در هر هکتار 20 تن است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری باغات منطقه زیودار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیستم آبیاری در این منطقه به صورت غرقابی و سنتی است، از باغداران تقاضا کرده ایم طرح‌های تجمیعی خود را در مساحت ‌های ۴۰ و ۵۰ هکتاری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر برای تبدیل سیستم آبیاری سنتی به آبیاری قطره‌ای ارائه کنند.

حسنی مقدم  خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه به ازای هر هکتار ٢٣ میلیون تومان کمک بلاعوض به باغداران پرداخت می‌شود، باغداران از این فرصت جهت توسعه باغات در این منطقه استفاده کنند.

او در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در منطقه ،بیان  کرد : ما بارها اعلام کرده‌ایم  که هر باغدار و سرمایه‌گذاری که تمایل داشته باشد در حوزه  فرآوری ، بسته‌بندی و صادرات محصولات به بازار مصرف مشارکت کند، سازمان جهاد کشاورزی همکاری لازم را جهت صدور مجوز و پرداخت تسهیلات خواهد داشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز