آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۶ بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۴:۴۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۶۳۳۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۶ بهمن ۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی روزهای گذشته، شاهد روند افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در شهرستان‌های جنوبی فارس بوده‌ایم، نسبت به رفتار ویروس کرونا در موج چهارم، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش برنا؛ دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه ۶ بهمن در دویست و پنجاه و دومین نشست ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه آمارها نشان‌دهنده افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های مناطق جنوبی و گرمسیری استان فارس است، گفت: انتظار داریم که همه افراد جامعه از مسئولان تا مردم، به محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا، همچون گذشته پایبند باشند.

همتی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، نزدیک به ۶۰۰ هزار نمونه آزمایشگاهی به روش PCR، از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که با بررسی این نمونه ها، ۱۶۶ هزار و ۴۷۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: هم اکنون ۳۹۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند، علاوه بر این موارد ۱۰۲ بیمار نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین مجموع بهبودیافتگان بیماری کووید۱۹ را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان ها ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۶۲ هزار و ۲۵ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه متاسفانه پنج هم استانی طی یک روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز