مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در گرمسار بهره‌برداری شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۵:۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۷۰۵۳
نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در گرمسار بهره‌برداری شد
مدیر کل بهزیستی گرمسار با بیان اینکه نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد استان در گرمسار افتتاح شد، گفت: تجهیز این مرکز ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا ایزد پور ضمن بیان اینکه نخستین مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان استان سمنان در شهرستان گرمسار واقع در روستای کردوان راه اندازی شد، اظهار داشت: این مرکز با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیربنای ۷۰۰ متر ایجاد و از امروز خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این مرکز هفت نفر صاحب شغل می‌شوند، تصریح کرد: ظرفیت اسمی این مرکز ۵۰ نفر است که طول درمان و خدمات در آن رایگان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد به بازگشت فرد معتاد در جامعه کمک می‌کند، گفت: ۱۱ مرکز سرپایی درمان معتادان در استان وجود دارد.

ایزدپور با بیان اینکه در این مراکز با برنامه منظم، درمان فرد معتاد انجام می‌شود به نحوی مدت پاکی فرد طولانی‌تر از قبل خواهد بود، اضافه کرد: علاوه بر این مداخلات تخصصی و ایجاد اشتغال و کسب مهارت شغلی نیز در مراکز جامع درمان اعتیاد انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه پرهیز مداری در مدت درمان از دیگر ویژگی این مراکز است، ابراز داشت: با توجه به اهدافی که این طرح دارد می‌بایست نسبت به اخذ مجوزهای لازم و آماده‌سازی مکان موردنظر تسهیل و تسریع صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه بعد از چهار ماه پاکی و سم‌زدایی فرد، شیوه‌ها و دوره‌های درمان در این مراکز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: درواقع می‌کوشیم تا با راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد به بازگشت فرد معتاد در جامعه کمک و از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از پیامد آن جلوگیری کنیم.

 

نظر شما