مدیرکل بهزیستی استان البرز خبرداد:

افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان کشور در البرز

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۸:۴۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۷۲۹۸
افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان کشور در البرز
مدیرکل بهزیستی استان البرز از افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان کشور در استان البرز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اسدالله حیدری اظهار کرد: این مرکز روز سه شنبه (دیروز) با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور وبصورت همزمان با ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در سراسر کشور افتتاح شد.

وی افزود: مرکز جامع درمان اعتیاد مهربانو با ظرفیت اسمی 90 نفر و ظرفیت اسمی سرپایی 300 نفر نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان در کل کشور است که در استان البرز به صورت پایلوت افتتاح شد.

 حیدری ادامه داد: مرکز جامع درمان اعتیاد کلیه فعالیت های چرخه ی درمان اعم از سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال را به صورت تجمیع شده انجام می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : فرد دچار مشکل اعتیاد به مدت یک سال تحت نظارت و نگهداری این مرکز است که طی این مدت چهار ماه به صورت حضوری و هشت ماه به صورت سرپایی خدمات دریافت می کند.

وی تصریح کرد : چرخه درمان در این مرکز با گرایش روش پرهیزمدار و توسط تیم درمانی متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار صورت می گیرد.

اسدالله حیدری در ادامه گفت : از مزایای تأسیس این مراکز می توان به پیگیری درمان پس از سم زدایی اشاره کرد که فرد بهبودیافته پس از سم زدایی تحت درمان روانی اجتماعی و بازپروری قرار می گیرد و در این مدت 52 جلسه آموزشی برای خانواده وی نیز برگزار می گردد و در ادامه تا چندین سال به منظور رهایی کامل از اعتیاد این روند با پیگیری مددکاران اجتماعی در خصوص شرایط فرد و وضعیت خانواده وی تداوم خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : در خصوص چرخه توانمندسازی، وجود یک کارگاه فعال عروسک سازی با ظرفیت اشتغال 10 نفر ویژه بانوان از جمله برنامه های دائمی این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در زمینه اشتغال فرد بهبود یافته افزود : فرد بهبود یافته با شرط وجود یک سال پاکی از سوءمصرف مواد مخدر، قادر به دریافت پنجاه میلیون وام اشتغال و در خصوص کارفرمایانی که برای این افراد زمینه اشتغال را فراهم می کنند نیز به ازای هر بیمار پنجاه میلیون تومان وام کارفرمایی درنظر گرفته می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز