آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان هرمزگان تا ۸ بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۰:۲۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۷۳۹۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان هرمزگان تا ۸ بهمن ۹۹
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: در مدت ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و شمار قربانیان در هرمزگان به ۹۹۳ نفر رسید.

به گزارش برنا؛ دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه گفت: در حال حاضر ۱۲۵ مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۱۰ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی با ابراز نگرانی از روند افزایشی مبتلایان بستری در هرمزگان، افزود: متاسفانه در نتیجه بی توجهی برخی از شهروندان به پروتکلهای بهداشتی، در هفته های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان بودیم و بسیار نگران اوج گیری دوباره کووید ۱۹ در استان هستیم.

نوروزیان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار مورد نمونه گیری در هرمزگان انجام شده است و در حال حاضر یک هزار و ۱۲۹ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در استان در قرنطینه خانگی به سر می برند.

نوروزیان تصریح کرد: بارها و بارها هشدار داده ایم که هر گونه تجمع اعم از عروسی و عزا به دلیل سرعت انتشار بالای کرونا ممنوع است و احتمال ابتلا به کرونا در این گونه اجتماع ها بسیار زیاد است، اما با این حال هنوز برخی ها این هشدارها را جدی نگرفته و در منزل اقدام به برگزاری مراسم می کنند و در نتیجه این اقدام ها نیز شاهد افزایش مبتلایان بستری هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: پس از اجرای محدودیت های کرونایی در استان و رعایت بیشتر پروتکلهای بهداشتی ، شیوع کرونا در هرمزگان در روند نزولی قرار گرفت اما متاسفانه برخی ها این روند نزولی را به معنای اتمام کرونا تلقی کرده و گویی عادی انگاری در جامعه اتفاق افتاد که در نتیجه این عادی انگاری امروز در خطر اوج گیری دوباره این ویروس قرار گرفته ایم.

وی در پایان هشدار داد: اگر به دنبال حفظ جان خود و عزیزانمان در برابر این ویروس هستیم، باید پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را با حساسیت و دقت بالا به ویژه در روزهای سرد زمستانی که احتمال شیوع بیماری های تنفسی بالا است، جدی بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز