الزام تست pcr برای مسافران پروازهای خارجی ورودی به مشهد

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۴:۳۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۲۷۶۷۰
الزام تست pcr  برای مسافران پروازهای خارجی ورودی به مشهد
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مسافران پروازهای خارجی ورودی به مشهد باید گواهی سلامت همراه با تست pcr عدم ابتلا به کووید 19 را داشته باشند و به افرادی که فاقد این گواهی باشند اجازه ورود داده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: هر مسافر پرواز خارجی ورودی به مشهد باید یک گواهی سلامت همراه با تست pcr عدم ابتلا به کووید 19 را داشته باشد و شرکت‌های هواپیمایی بدون داشتن این برگه مجاز به صدور بلیط نیستند و به افرادی که فاقد این گواهی باشند اجازه ورود داده نمی‌شود.

وی افزود: از زمان صدور گواهی آزمایشگاهی نباید بیش از 96 ساعت گذشته باشد و افرادی که زمان سفرشان طولانی‌تر است باید غربالگری در بدو ورود به مقصد بعدی داشته باشند و اگر تستشان مثبت بود باید 14 روز قرنطینه شوند و کلیه هزینه‌ها بر عهده خود فرد است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هموطنانی که قصد ورود به کشور را دارند در صورتی که مدت اقامت شان در خارج از کشور بیش از دو هفته باشد، باید گواهی سلامت داشته باشند و این گواهی به تأیید کنسولگری ایران در آن کشور رسیده باشد.

دکتر صادقی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که اگر به هر دلیل زمان سفر فرد بیش از 96 ساعت به‌طول بینجامد باید غربالگری بشود تا اگر مشکلی در حین سفر بود بلافاصله اقدام لازم صورت پذیرفته و از تکثیر ویروس جلوگیری شود.

وی با ذکر این نکته که مواردی که زمان سفرشان طولانی است و با دو پرواز به کشور مقصد می‌روند در فرودگاهی که پرواز اول به زمین می‌نشیند مورد غربالگری قرار می‌گیرند، تأکید کرد: اگر فرد مشکلی نداشته باشد روی گواهی سلامت اولیه مهر زده می‌شود که به معنای بلامانع بودن ادامه سفر است، اما اگر فرد علامت‌ار شده باشد آن گواهی ابطال می‌گردد و فرد تا زمان بهبودی در قرنطینه قرار می‌گیرد و کلیه هزینه‌ها هم بر عهده خودش است.

 

نظر شما