رییس هیئت کوهنوردی پلدختر :

پلدختر برای توسعه ورزش کوهنوردی نیازمند خانه کوهنورد است / ظرفیت طبیعی کوه های ملاوی پلدختر برای توسعه ورزش سنگنوردی

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۶:۳۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۷۷۴۱
پلدختر برای توسعه ورزش کوهنوردی نیازمند خانه کوهنورد است / ظرفیت طبیعی کوه های ملاوی  پلدختر برای توسعه  ورزش سنگنوردی
تورج حیدر پور گفت:باتوجه به موقعیت کوهستانی پلدختر و نقش کوهنوردان در حفظ محیط زیست نامگذاری یکی از معابر ویا میادین شهر به نام کوهنورد امری ضروری است .

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حیدر پور روز چهارشنبه در جلسه شورای ورزش پلدختر با بیان اینکه فعالیت  هیئت کوهنوردی پلدختر در دهه 60 شروع شده بود و تا سال 94 فقط در حد  یک نام بود،اظهارکرد:  ولی در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته طی چند سال اخیر امروز هیئت کوهنوردی پلدختر از مجهزترین هیئت های استان است .

 او با بیان اینکه ما در برنامه های هیئت  دو نوع قله داریم یکی قله های ورزش وارتفاعات ودیگری قله معرفت، افزود: فعالیت های امدادی ،اجتماعی و محیط زیستی و حفظ میراث فرهنگی وعرصه منابع طبیعی  از جمله فعالیت های معرفتی ما در هیئت کوهنوردی است .

رییس هیئت کوهنوردی تصریح کرد:با توجه به نقش جامعه کوهنوردی کشوردر بحرانها ومسائل مختلف به عنوان اعضای هیئت کوهنوردی پلدخترنیز قبلا  در امدادرسانی  وکمک به مردم مناطق مختلف کشور فعالیت داشته ایم.

 حیدر پور اضافه کرد: دوروز قبل از وقوع سیل سال 98  به صورت خودجوش درحال آماده باش بودیم وپس از سیل نیز به کمک مردم شتافتیم که در این راستا اسکان یک ستاد به نام کمپ کوهنوردان، راه اندازی یک آشپزخانه برای کمک به سیل زدگان ، انجام برنامه های  فنی ومهندسی در کمک به سیل زدگان روستایی مانند  نصب پله های کوهنوردی در روستای خرسدر ،نصب زیپ لاین کیان آباد به کمک ارتش وسپاه  ،عبور کابل در روستای تیمور آباد ،زیپ لاین چم شهران و چم مهر ،کمک رسانی به روستاهای صعب العبور با نیروهای آفرودی ، احداث پل معلق درکیان آباد ظرف 4 روزو همچنین در   روستای سرکان عبدالعلی از جمله اقدامات هیئت بود.

او با اشاره به فعالیت های اجتماعی در هیئت کوهنوردی نیز گفت: بچه های کوهنوردی در بحران شیوع کرونا در  همکاری با بهداشت  وشهرداری پلدختر نقش فعالی در بحث گندزدایی معابر ایفا کرده اند. 

حیدر پور با اشاره به ایجادمعیشت پایدار در کمک رسانی به خانوارهای بی سرپرست وبد سرپرست ،افزود: همچنین پویش  صعود قلم را در کمک به دانش آموزان بی بضاعت  انجام دادیم.

رییس هیئت کوهنوردی  پلدخترگفت: این شهرستان   در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد ونقطه ترمینال سه استان  لرستان ایلام وخوزستان است لذا  با توجه به شرایط آب وهوایی خاصی که دارد از لحاظ فنی دارای دیواره های سنگی  خاصی  برای راه اندازی وتوسعه ورزش سنگ نوردی طبیعی است که در این راستا  دیواره ملاوی قبلا مورد بررسی ورایزنی متخصصین مربوطه  قرار گرفته است .

او ادامه داد: با توجه به اینکه    هیچ نقطه ایی در کشورظرفیت  سنگ نوردی طبیعی را  نداردمی توان از این  ظرفیت طبیعی در پلدختر برای توسعه وجذب توریسم ورزشی استفاده کرد.

 تورج حیدر پور با بیان اینکه پلدختر برای توسعه ورزش کوهنوردی نیازمند خانه کوهنورد است، خاطر نشان کرد: با توجه به نقش فعال هیئت کوهنوردی در مسائل اجتماعی خصوصا بحران  سیل 98 و مقابله با شیوع کرونا نامگذاری یک خیابان یا معابر یا میدانی به نام کوهنورد  امری ضروری است که با توجه به موقعیت کوهستانی زادگاه ما ورابطه  محیط زیست و ورزش کوهنوردی خود شکلی از فرهنگ سازی هم برای توسعه ورزش کوهنوردی و هم حفظ محیط زیست شهرستان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز