هشدا فرماندار ابرکوه:

بازشگت شرایط قرمز کرونایی با عدم رعایت قاصله گذاری اجتماعی

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۱:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۷۹۵۸
بازشگت شرایط قرمز کرونایی با عدم رعایت قاصله گذاری اجتماعی
سرپرست فرمانداری ابرکوه با تشریح وضعیت نامساعد این شهرستان در ارتباط با افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹، از شهروندان خواست از برگزاری هرگونه دورهمی در منازل شخصی، باغ‌، تالارها، مراکز فروش و مطب پزشکان اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، "محمدحسین امامی" عصر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با تاکید بر پرهیز از مسافرت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی افزود: شهرداری ابرکوه با همکاری نیروی انتظامی از حضور و تجمع مردم در آرامستان شهر و توقف وسایط نقلیه در مجاورت آرامستان ها جلوگیری کنند.

او همچنین از اصناف خواست به مشتریان بدون ماسک خدمات ارایه نکند و تصریح کرد: اصناف و بازاریان باتوجه به دستورالعمل ستاد کرونا تا ساعت ۲۰.۳۰ و تالارها تا ساعت ۲۱ اجازه فعالیت دارند در صورت ارائه خدمات پس از این ساعات با آنها برخورد قانونی می شود.

امامی ادامه داد: برخی تجمعات و دورهمی های این شهرستان شب ها در خانه باغ ها برگزار می شود که در صورت مشاهده به دستگاه های خدمات رسان اعلام شده آب و برق خانه باغ های بی توجه به محدودیت های کرونایی قطع شود.

همچنین در ادامه این جلسه "عبدالحسین اکرمی" رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه نیز از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: تعطیلی مهمانی‌ها ، دورهمی‌ها، مراسم عقد و عروسی و تجمعات از سوی آحاد شهروندان باید با حساسیت پیگیری شود .

اکرمی با بیان اینکه شهروندان باید از یکدیگر رعایت پروتکل بهداشتی را مطالبه کنند ، ادامه داد: در شهریورماه از ۲۲۸ تست انجام شده ۱۰۵ نفر آن مثبت بوده، در مهرماه از ۷۷۰ تست برای ۵۱۹ نفر مثبت ، در  آبان ماه از یک هزار و ۵۶۰ تست صورت گرفته یکهزار و ۱۰نفر مثبت، آذرماه نیز از ۵۴۳ تست برای ۲۳۲ نفر مثبت و در دی ماه  از ۸۷۳ تست انجام شده ۱۳۲ نفر آن مثبت بوده که روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا را در استان نشان می دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک  باید از خروج از منزل تا برگشت توسط همه مردم رعایت شود، اضافه کرد: کم توجهی برخی شهروندان به ضوابط بهداشتی در ایام فاطمیه باعث افزایش مبتلایان به کووید 19 در ابرکوه شد و شرایط سختی را برای بخش درمان فراهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز