۹٦۰ پروژە عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۱:۵۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۷۹۷۸
۹٦۰ پروژە عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد
استاندار کردستان از بهرە‌برداری ۹٦۰ پروژە عمرانی و اقتصادی همزمان با ایام‌الله دهە فجر امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه شورای اداری استان کردستان پیشاپیش ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علیرغم همه تنگتاهای مالی و وجود تحریم های ظالمانه در دهه فجر امسال ۹۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش‌هزار و ٨۴۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی ۶۱۴ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر را عمرانی و ۲۴۶ پروژه دیگر را در حوزه اقتصاد عنوان کرد و افزود: مجموعه اشتغال ایجاد شده از محل این طرح ها هزار ۵۳۳ شغل مستقیم است و در سه ماهه اول سال آینده نیاز طرح های بسیار بزرگتری به ثمر خواهند نشست.
مرادنیا در ادامه سخنان خود به گزارش های ارائه شده در خصوص میزان مصرف انرژی و افزایش آن واکنش نشان داد و گفت: مصرف برق و گاز استان بە نسبت سال قبل بە طور میانگین ۱۱ درصد رشد کرده که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
استاندار کردستان از مدیران دستگاه های اجرایی در خواست کرد نسبت به کاهش و مصرف بهینه انرژی در ادارات حساسیت ویژه داشته باشند و اگر مدیری به این مهم توجه نکند باید مورد بازخواست قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: ایران به تنهایی معادل کل اتحادیه اروپا گاز مصرف می کند و ما موظفیم به سهم خود در کاهش مصرف برق وگاز برای جلوگیری از تداوم خاموشی ها نقش داشته باشیم که این یک وظیفه ملی به شمار می رود.
مرادنیا در ادامه به تلاش دولت برای تامین کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: دو سال است که دولت بدون اتکا به درآمدهای نفتی کشور را به خوبی اداره و مدیریت می کند.
وی اظهار کرد: مردم از افزایش‌قیمت کالاهای اساسی گله مند هستند، واگر افزایش قیمت برخی کالاها همانند دیگر نقاط کشور باشد چندان جای ایراد نیست اما گزارش هایی وجود که برخی افراد سود جو و فرصت بدون رعایت ضوابط قیمت ها در بازار کار می کنند.
مرادنیا افزود: نباید به دلالان و افراد سودجو و فرصت طلب اجازه داد به دلخواه خود هرکاری دوست دارند انجام دهند و در این راستا دستگاه های نظارتی و دارای مسئولیت باید جدی تر وارد عمل شوند.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود با تشکر از مردم استان که با رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا نقش داشتند، گفت: کوچکترین سهل انگاری می تواند ما را به شرایط دشوار ماه های قبل برگرداندو بر همین اساس از مردم استان تقاضا دارم همچنان نکات بهداشتی و توصیه ها رعایت کنند.
مرادنیا بابیان اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش همه گیری کرونا در اسفندماه با پیک جدید کرونا مواجه خواهیم بود ابراز امیدواری کرد: شرایط فعلی استان در بیماری کرونا به همین شیوه تداوم داشته باشد تا مجبور به تعطیلی کسب وکارها نباشیم واین امر تنها با همکاری مردم میسر خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز