تفاهم نامه همکاری مجمع جوانان کردستان و مرکز علمی کاربردی سقز منعقد شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۴:۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۷۹۹۱
تفاهم نامه همکاری مجمع جوانان کردستان و مرکز علمی کاربردی سقز منعقد شد
تفاهم نامه همکاری مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کردستان با مرکز علمی کاربردی شهرستان سقز منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ انجام طرح های پژوهشی مشترک، حمایت از طرح های توسعه اجتماعی، تبادل تجربیات، یافته ها و محصولات آموزشی، همکاری در راه اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار، همکاری در برگزاری همایش، جشنواره، کنفرانس و اجرای برنامه های توسعه محور در حوزه کارآفرینی از اهداف این تفاهم نامه خواهد بود.

فرزاد خاکی رییس اداره ورزش و جوانان سقز در خصوص همکاری سازمان های مردم نهاد با دانشگاه علمی کاربردی، اظهار داشت: مفاهیم مورد بحث در کارآفرینی اجتماعی همچون خلق ارزش‌های اجتماعی، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و رفع نیازهای اجتماعی، سابقه‌ای دیرینه و همپای ایجاد تمدن در جوامع بشری دارد. آنچه امروز کارآفرینی اجتماعی نامیده می‌شود، در گذشته اساس کارهای خیریه‌ای مانند احداث و راه‌اندازی بیمارستان‌ها و یتیم خانه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی منجربه افزایش توسعه اجتماعی می‌شود، اذعان کرد: با حمایت دولت، سازمان‌های مردم نهاد با حضور در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... اثربخشی و کارآمدی، برنامه‌های توسعه را تسریع می‌بخشند.

خاکی تاکید کرد: برای رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه همکاری بخش خصوصی و جامعه مدنی  با دولت ضروری بوده و در این میان سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی و مردمی در راستای رفع موانع قدم‌های موثری بردارند.

به گفته  رییس ورزش و جوانان سقز سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح هستند و دولت‌ها را در مسیر برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های  جامعه یاری می کنند.

 

نظر شما