مدیرکل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت:

وزارت نفت در امر ورزش و سلامت به استانهای محروم کمک می کند

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۲۰:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۲۸۴۸۱
وزارت نفت در امر ورزش و سلامت  به استانهای محروم کمک می کند
مدیرکل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت با اشاره به اینکه سیاست های کلان صنعت نفت و ورزش توسط وزیر نفت ابلاغ شده است، گفت: برای مناطق عملیاتی و استانهای کمتر برخوردارکشوردر برخی موارد تبصره هایی در نظر گرفته می شود تا بتوانند در حوزه مسئولیت های اجتماعی از جمله ورزش، به جوانان محروم منطقه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، اسماعیل کبوتران  در جلسه ای که با حضور جمعی از مسئولان استان که در محل شرکت پالایش گاز ایلام برگزار شد، افزود: مناطق عملیاتی و استانهای کمتر برخوردار در این زمینه با مشکلات خاصی مواجه هستند، که می بایست با مقام عالی وزارت رایزنی شود تا ضمن اخذ مجوزات خاص امکان خدمت در این راستا بوجود آید .

وی با اشاره به اینکه وظیفه این اداره کل پایش وکنترل سیاست های ابلاغی است،اظهار داشت: وزارت نفت برای ورزش های با استعداد استان از جمله فوتبال بانوان کمک های قابل توجهی کرده و در آینده هم تداوم خواهد داشت.

مدیرکل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت با بیان اینکه این وزارتخانه برنامه های مدونی برای حمایت از ورزش های با استعداد در استانهای محروم کشور در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد:وزارت نفت برای جلوگیری از ناهنجاریهای اجتماعی و کمک به استعداد جوانان در اقصی نقاط کشورشعار" پیشگیری بهتر از درمان است" را در سرلوحه کاری خود قرار داده است.

کبوتران با اشاره به اینکه سیاست های وزارت نفت در موضوع ورزش،جنسیت ندارد و برای همه یکسان است،خاطرنشان کرد: تلاش می شود که برای همه اقشار آسیب پذیر جامعه بخصوص در ورزش های همگانی و قهرمانی شرایط فراهم شود تا بتوانند استفاده کنند.

وی  با اشاره به اینکه ساخت مجموعه ملکی در سطح وزارت نفت ممنوع می باشد اما برای مناطق محروم مستثنی می باشد، ادامه داد: پیشنهاد می شود مجموعه ملکی ورزشی در پالایشگاه گاز ایلام احداث شود تا هم کارکنان و خانواده های آنان استفاده کنند و هم از این طریق بتوانیم به آحاد مختلف جامعه، خدمات رسانی کنیم .

همچنین مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این واحد صنعتی در سالهای گذشته در رده ها و تیم ها مختلف و بطور کلی از ورزش استان حمایت کرده است،گفت: در سالهای گذشته بدلیل مسائل و مشکلات بودجه ای و محدودیت های قانونی، تا حدودی این دامنه فعالیت محدود شده است.

دکتر " روح اله نوریان" با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام از ابتدا مالکیت تیم فوتبال بانوان را بر عهده داشته، افزود: در حال حاضر تیم فوتبال بانوان ایلام در لیگ برتر قرار دارد و در سنوات قبل نیز چایگاه خوبی داشته و عمده بازیکنان آن بومی استان  می باشند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این تیم باعث شناسایی استعدادهای بانوان در اقصی نقاط استان بخصوص در روستاهای محروم شده است، اظهار داشت: با ایجاد این تیم، جو نشاط و امید برای این قشر از جامعه فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از 30 نفر از بازیکنان تیم فوتبال بانوان ایلام به تیم ملی دعوت شده اند، تصریح کرد: با حمایت های که این شرکت از تیم فوتبال بانوان داشته خوشبختانه 6 نفر از بازیکنان به تیم ملی دعوت شده اند .

نوریان ابراز امیدواری کرد که با حمایت های وزارت نفت و تلاش همکاران شاهد درخشش این تیم در میادین ورزشی باشیم .

وی از استعدادیابی جوانان و نوجوانان دختر در راستای توسعه ورزش بانوان در استان  خبر داد و گفت:در حال حاضر این استعداد یابی در تعدادی از شهرستانهای استان انجام گردیده و تاکنون 100 نفر از دختران  برای این کار دعوت شده اند و  طبق برنامه  در سال آینده در سطح کل استانی برنامه استعدادیابی انجام  میشود تا بتوانیم تیم های پایه را تقویت و مدرسه فوتبال احداث نماییم.

همچنین مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام پدیده ورزش را یک مزیت و  فرصتی در اختیار تمامی مدیران تلقی کرد  از طریق آن می توان جامعه و نیروی انسانی خود را شاداب، سالم، متحد و متمرکز نگه دارند.

 مظفر علی شائی افزود:  برای جلوگیری از ایجاد آسیبهای اجتماعی می توان از اعتبارات نفت استفاده کرد، چه بسا اگر  در حوزه پیشگیری به موقع و درست عمل نشود  در آینده باید اعتبار خود را هزینه ساخت بیمارستان و زندان نمود.

وی با بیان اینکه بهتر است که این اعتبار ها در مسیر های پیشگیرانه هزینه شوند،  از وزارت نفت درخواست کرد که بدلیل محرومیت های استان از قهرمان ملی و بین المللی و همچنین اسپانسرینگ ورزشهای تیمی و انفرادی  استان ایلام حمایت کنند.

 وی از حمایت ها و تلاشهای مدیرعامل کنونی پالایش گاز  ایلام در جهت پیشرفت ورزش استان قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز