فعالیت پایگاه اهدای خون کاشمر همزمان با دهه فجر

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۹:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۸۷۳۶
فعالیت پایگاه اهدای خون کاشمر همزمان با دهه فجر
در روزهای سخت تامین خون در خراسان رضوی همگام با شیوع کرونا پایگاه اهدای خون امیر المومنین شهرستان کاشمر با همت مسوولین این شهرستان و تلاش انتقال خون استان تجهیز و در طول هفته از روز شنبه تا چهارشنبه همزمان با دهه ی مبارک فجر شروع به کار نموده و آماده خدمت رسانی به مردم عزیز و شهید پرور این شهرستان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کاشمر،  تامین ذخایر خونی در استان خراسان رضوی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون روزهای پرتلاطم و گاهی سخت و بحرانی را به خاطر کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون سپری کرده است. میزان ذخایر خونی و اهدای خون توسط داوطلبان در شرایط شیوع کرونا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است.

ترس از ابتلای به کرونا، مراجعه اهداکنندگان به پایگاههای انتقال خون را کاهش داده و در این میان سرمای هوا نیز بر این شرایط تاثیرگذار بوده است. این در حالی است که طی این مدت ضمن استمداد از مردم برای کمک به بیماران نیازمند خون با صدور اطلاعیه های مختلف تاکید شده است که کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی شود و از سوی دیگر دریافت خون از داوطلبان با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی انجام می‌شود.

در روزهای اخیر انتقال خون خراسان رضوی با اعلام هشدار مبنی بر کاهش قابل ملاحظه ذخایر خونی در استان از تمامی گروههای خونی برای دریافت خون دعوت کرده است.

سرپرست انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: هرسال تامین خون در زمستان یکی از دغدغه های این سازمان بوده است که امسال، شیوع کرونا بر این چالش افزوده است.

عبداله سبحانی با اشاره به کاهش ذخایر خونی به دلیل برودت هوا و شیوع کرونا افزود: در حال حاضر ذخایر خونی موجود سیر نزولی یافته است که با ادامه این روند در روزهای آتی پاسخگویی به بیماران نیازمند خون و مراکز درمانی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به فراگیری بیماری کووید ۱۹ ادامه داد: در حال حاضر کاهش ۱۲ درصدی تعداد مراجعه کنندگان و همچنین کاهش ۱۱ درصدی اهداکنندگان خون را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان رضوی شاهد هستیم.

عبداله سبحانی گفت: این نهاد تامین خون ۶۱ بیمارستان و درمانگاه را بر عهده  دارد و از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) درخواست می شود با حضور در پایگاههای اهدای خون به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

وی با اشاره به ضرورت اهدای خون در شرایط کرونایی و کاهش مراجعه مردم به پایگاهها به دلیل سرما افزود: دستورالعمل های پیشگیری از ویروس کرونا در پایگاه های انتقال خون رعایت می شود و هیچ گونه نگرانی بابت سرایت ویروس کرونا برای اهداکنندگان وجود ندارد.

شایان ذکر است این پایگاه درخیابان سلطانیه-بین سلطانیه3 و5 روبروی حسینیه حیدری واقع شده است(تلفن 55240115 -051) و از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 الی 11 آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون می باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز