معاون وزیر آموزش و پرورش:

۷۰ درصد دانش آموزان از آموزش های دیجیتالی و فناوری نوین استفاده میکنند

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۱:۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۲۸۷۶۰
۷۰ درصد دانش آموزان از آموزش های دیجیتالی و فناوری نوین استفاده میکنند
سومین جلسه شورای راهبری مدیران مدارس و مراکز با نیاز های ویژه استان کردستان با حضور دکتر حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در سومین جلسه شورای راهبری مدیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک و فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بیان اینکه انقلاب اسلامی بیش از هر موضوعی تاکیدش بر فرهنگ است اظهار کرد: بیشتر شعارهای ابتدای انقلاب اسلامی شعارهای فرهنگی بود و در واقع انقلاب ما نیز یک انقلاب فرهنگی است که در این میان نقش آموزش و پرورش در این انقلاب از همه پررنگ تر بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ساده ترین، کم هزینه ترین و سریعترین راه برای تحرک اجتماعی و کاهش بی عدالتی و افزایش عدالت اجتماعی است، اما اکثر نظام های تعلیم و تربیت در دنیا این چنین نیستند. گفت: رویکردهای انتقادی به نظام تعلیم و تربیت در دنیا شکل گرفته است. انتقاد اکثر منتقدین این است که نظام های تعلیم تربیت تفکر انتقادی را رشد نمی دهند، این نظام ها بیشتر حافظه محور است.

حسینی افزود: تمام تلاش نظام های تعلیم  وتربیت این است این انتقادها را به حداقل برساند.

معاون وزیر با اشاره به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری، گفت: مهمترین بحث معظم له عدالت آموزشی بود که شامل عدالت منطقه ای که باید تلاش شود در سپهر جغرافیایی کشور عادلانه ببینیم و به ویژه با عدالت ترجیحی نگاه کنیم.، همچنین عدالت مدرسه ای ما متاسفانه 24 نوع مدرسه وجود دارد. باید به سمتی برویم که یک نوع مدرسه داشته باشیم. عدالت مدرسه ای حکم میکند از تنوع مدارس کاسته شود و نظام تعلیم و تربیت به سمت مدارس ترکیبی با آموزش های فردی شده پیش برود.

وی افزود: آخرین عدالت دیجیتالی و مجازی است که  امروزه به شکل بسیار خشن و آشکار در چهره نمایان است، نابرابری های وجود دارد. امروزه به خاطر کرونا خوشبختانه آموزش و پرورش به شدت به سمت آموزش های دیجیتالی و فناوری نوین پیش رفته است.

حسینی گفت: امروزه 70 درصد دانش آموزان از این شبکه استفاده می کنند. ولی متاسفانه  30 درصد از این دانش آموزان از تجهیزات آموزشی محرومند که به کیفیت آموزش آنها لطمه خواهد خورد. امروزه اگر دانش آموزی تبلت نداشته باشد مثل این است که مدرسه نرفته باشد.

در ادامه این جلسه خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: طرح خدمات حمایتی با هدف ایجاد و تقویت فرصت های برابر آموزشی و پرورشی، توسعه کمی وکیفی خدمات توانبخشی، ارتقای برنامه های بهداشتی وتوانمندسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت دستیابی به زندگی مطلوب وایجاد امنیت روانی والدین آنان در آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.

وی در ادامه بر فعال بودن مدارس وحضور عوامل اجرایی جهت پیگیری مسائل آموزشی دانش آموزان در زمان آموزش مجازی تأکید کرد وافزود: نباید هیچ دانش آموزی از گردونه آموزش خارج شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه سنجش و ارزیابی هوش دانش آموزان و جای دهی آموزش و همه دانش آموزان  برمی گردد: گفت: سنجش یکی از برنامه های مهم و ملی در وزارت آموزش و پرورش است. این برنامه دیگر از طرح خارج شده است.

رنجبر گفت:7 هزار نفر برای سنجش نوبت گیری شده و بیش از 4500 نفر به پایگاهها مراجعه کرده اند. و تا آخر این ماه   نوبت گیری تمام می شود

وی با تو جه به اهمیت جشنواره تدریس و همچنین ترغیب همکاران، افزود: امسال جشنواره ها به صورت مجازی برگزار می شود. البته توانایی همکاران ما کم نیست و در سطح استان های توانمند کشور هستند. همچنین جشنواره یکی از راه هایی است که توانایی ها را در حوزه ها نشان داده می شود.

رنجبر با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به سال های تحصیلی گذشته تجربه کردیم، گفت: معلمان در این شرایط بیشتر از گذشته تلاش و فعالیت کردند تا بستر آموزشی مناسب را برای دانش آموزان فراهم کنند.

رنجبر ادامه داد: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند، تشخیص به موقع این کودکان علاوه براینکه می تواند از بروز و تشدید معلولیت ها در آن ها جلوگیری کند ، در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است .

در ادامه این جلسه مدیران مدارس و مراکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان سقز گزارشی از عملکرد، دستاورد وموفقیت های یک سال گذشته حوزه خود را ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز