مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛

تعداد صنایع تحت پوشش گاز طبیعی به ۲۰۶۵ مورد ارتقاء یافت

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۱:۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۸۷۸۱
تعداد صنایع تحت پوشش گاز طبیعی به ۲۰۶۵ مورد ارتقاء یافت
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گسترش شبکه های گاز در سطح استان را بعنوان یکی از مهمترین اهداف استراتژیک شرکت نام برد و یکی از دغدغه های همیشگی صنایع را، تامین پایدار سوخت دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  احمد فعله‌گری به گذشته نه چندان دور که تامین سوخت های مایع با دشواری صورت می گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از این، تامین سوخت مایع برای صنایع که دارای مصرف فراوان بودند، با دشواری های زیادی صورت می گرفت و برای جابه جایی و حمل نیاز به تردد کامیون های حمل سوخت بود، ضمن آن که ذخیره سازی سوخت نیز معضل دیگر صنایع به شمار می‌رفت.

وی تصریح کرد: در سطح استان کردستان تعداد 1407واحد صنعتی فاقد گاز شناسایی شده که براساس مصوبه شورای اقتصاد، شرایط گازرسانی برای آنان مهیا می باشد که از این تعداد، تاکنون 626 مورد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل و با گازدار شدن این تعداد صنعت، در مصرف 40 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه‌جویی شده است.  

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد صرفه جویی حاصله عنوان کرد: با اتمام طرح های گازرسانی به صنایع استان طبق مصوبه شورای اقتصاد، سالانه در مصرف 50 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می‌شود که برای حفاظت محیط زیست بسیار مفید است.

فعله‌گری در پایان سخنانش به تعداد کل صنایع بهره‌مند از گاز طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان کردستان تعداد 13 شهرک صنعتی و 2065 صنعت عمده و جزء از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که بیش از 600 واحد آن مرغداری ها هستند.

لازم به ذکر است، تعداد جایگاه هایCNG  مورد بهره برداری در استان کردستان 52 مورد می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز