استاندار لرستان:

برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کند / به دنبال تولید آثار فاخر فرهنگی در این کنگره هستیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۲:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۲۸۸۵۹
برگزاری کنگره  ملی ۶۳۰۰  شهید لرستان جوانان را با  فرهنگ ایثار و شهادت  آشنا می  کند  / به دنبال تولید آثار فاخر فرهنگی در این کنگره  هستیم
سید موسی خادمی گفت: با برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان جوانان آشنایی بیشتری با فرهنگ ایثار و شهادت پیدا کرده و آن را بهتر می شناسند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛خادمی  در برنامه تلوزیونی در خصوص برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان لرستان ،اظهار کرد: امیدوارم این کنگره نام و یاد شهدای لرستان را بیشتر زنده کند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

اوافزود: یکی از اهداف برگزاری کنگره نهادینه شدن و ارتقاء ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

خادمی با بیان اینکه  با برگزاری این کنگره جوانان آشنایی بیشتری با فرهنگ ایثار و شهادت پیدا کرده و آن را بهتر می شناسند،تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر از همه امکانات و توانمندی های ملی و استانی استفاده و آنها را به کار می گیریم.

 او با بیان اینکه  آنچه هزینه خواهیم کرد از جنس هزینه های پایدار خواهد بود و به سمت هزینه‌های جاری و مصرفی نخواهیم رفت و نوع هزینه و کار ، سرمایه گذاری خواهد بود،خاطر نشان کرد: تاکید زیادی داریم که اقشار جوان و نوجوان را به عنوان مخاطبین اصلی این کنگره مورد توجه قرار دهیم و آنها را بیشتر وارد مدار کار کنیم.

خادمی ادامه داد:  به دنبال تولید آثار فاخر فرهنگی هستیم به گونه‌ای که با برگزاری این کنگره تعداد زیادی اثر فاخر فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت در استان لرستان ایجاد شود.

او با بیان اینکه سیاست اصلی، حضور حداکثری مردم و مردمی بودن این کنگره ضمن استفاده از تمام امکانات اداری و دولتی است، گفت: فرماندهی و مجموعه سپاه پاسداران استان کار مطالعاتی را انجام داده و با استفاده از تجارب استان‌های دیگر توانسته ایم ساختار مناسبی را طراحی و نقش دستگاه ها در این ساختار به طور کامل مشخص شده است.

 خادمی تاکید کرد: در این ساختار تمامی دستگاهها به طور فعال حضور دارند و تقریباً می شود گفت تمام اعضای شورای اداری عضو کمیته های استانی ( فرهنگی، هنری ،عمرانی، پژوهشی، محرومیت‌زدایی و ...) هستند.

او عنوان کرد: مسئولیت کار بر عهده مدیران کل و رئیس سازمان های مرتبط است و علاوه بر مجمع استانی در سطح شهرستان ها نیز ستادهایی متناظر با مرکز طراحی شده است.

 استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری کنگره این است که فضا را به دوران دفاع مقدس برگردانیم و ارزشها را پررنگ کنیم، ادامه داد: چنین کنگره‌ای اصولاً اعتبار محور، بودجه محور و پول محور نیست بلکه عشق محور و همت محور است.

او با بیان اینکه از ظرفیت های مختلفی که در استان داریم از جمله ظرفیت های بزرگ انسانی استفاده خواهیم کرد،یادآورشد: بیشتر فعالیت های متداول دستگاه‌های اجرایی در این راستا انجام خواهد شداز جمله برگزاری همایش های فرهنگی و هنری کارهای پژوهشی و امور عمرانی که در این فاصله آنها را به این سمت و سو سوق خواهیم داد و ممکن است منابع جدیدی تعریف نکنیم و همین کارها را با این رویکرد ادامه خواهیم داد.

 خادمی اضافه کرد: این یک کار فشرده است که نیازمند منابع مالی است. به هرحال در حدی که نیاز دارد از منابع استانی و منابع و روش های ملی تامین خواهد شد.

 او گفت: برگزاری کنگره به همت و عشق متکی است که انشاالله همه شرکت خواهند کرد و به خوبی به جلو خواهد رفت.

 

 

نظر شما